اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با فروش خودروهای اجاره‌ای!

پلیس آگاهی تهران از دستگیری متهمی خبر داد که با فروش خودروهای اجاره‌ای ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با فروش خودروهای اجاره‌ای!

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با فروش خودرو های اجازه 5 میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود. 
 
سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی در تشریح این خبر گفت: اوایل خرداد پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران برای رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت : محتویات پرونده حاکی از آن بود شاکی از طریق آگهی فروش خودرو در فضای مجازی برای خرید یک دستگاه خودروی پراید اقدام کرده و پس از قرار ملاقات و توافق بر سر قیمت ، ثمن معامله به مبلغ 700 میلیون ریال را پرداخته و خودرو را تحویل می گیرد اما پس از تحویل خودرو متوجه می شود فروشنده که خود را حمیدرضا معرفی می کرده، مالک خودرو نبوده و خودرو اجاره ای است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران افزود:کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه شدند چند مورد وقوع مشابه نیز از سوی شکات دیگر با این شیوه اعلام شده که پرونده کلیه وقوعات تجمیع و پس از پایش اطلاعات بدست آمده از شکات و تحقیقات میدانی مشخص شد تمامی کلاهبرداری ها توسط حمیدرضا انجام شده است بدین نحو که با اجاره خودروهای ایرانی از نمایشگاه های خودرو با حیله وترفند و پس از جلب اعتماد شاکیان خودروهای اجاره ای را به آنها فروخته است.

این مقام انتظامی گفت : کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پس از بررسی فضای مجازی متوجه می شوند حمیدرضا آگهی مشابه ای دیگری را در فضای مجازی درج کرده که با هماهنگی قضائی سی ام تیر اکیپی از کارآگاهان به میدان انقلاب مراجعه و متهم که با خودروی پژو 207 در محل بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عزیزخانی گفت : متهم به محض مشاهده ماموران با خودروی تحت تصرف خود به قصد زیر گرفتن ماموران به سمت آنها حمله ور و از محل متواری می شود که بلافاصله کارآگاهان به تعقیب وی پرداخته و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، نهایتا در بلوار کشاورز و باشلیک تیر هوایی خودرو متوقف و متهم دستگیر می شود.

کارآگاه عزیزخانی بیان داشت : متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه کلاهبرداری از مالباختگان شد ولی نهایتا پس از مواجهه حضوری با شاکیان لب به اعتراف گشود و به بیش از 10 فقره کلاهبرداری با این شیوه معترف و اعلام داشت که پس از اجاره خودرو، آنها را پس از انتشار آگهی در سایت دیوار به شاکیان فروخته است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان مبلغ کلاهبرداری از مالباختگان را 5 میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: با اعتراف صریح حمیدرضا نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و متهم با قرار بازداشت موقت برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار پلیس آگاهی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول