اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل می‌کنیم

استاندار خوزستان گفت: با سرمایه‌گذاری روی میادین مشترک نفتی و برداشت از آن باید از رقابت عقب نمانده و با پشتکار فراوان بتوانیم به هدف ۱.۲ میلیون بشکه برسیم و غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل کنیم.

غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به مناسبت هفته دولت که به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اعلام وارد مدار شدن دو واحد گازی ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون اظهار کرد: کارهای واحد بخار هم با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا به اینجا از حدود ۳۱۵ میلیون یورو مورد نیاز برای این نیروگاه، حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو هزینه شده و این دو واحد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: مبلغی نزدیک به ۸۰ میلیون یورو برای تکمیل خطوط انتقال و پست‌های برق و … از ۱۱۰ میلیون یورو برآورد شده هزینه و به بهره برداری رسیده است که مجموعاً تا به اینجای کار برای طرح‌های توسعه حدود ۲۸۰ میلیون یورو در این طرح هزینه شده و برای تکمیل سازی خطوط انتقال، پست‌ها و همچنین واحد بخار نیاز به ۱۶۰ میلیون یورو دیگر است.

استاندار خوزستان گفت: کل میدان نفتی غرب کارون با توجه به براورد ها و استخراج ۱.۲ میلیون بشکه، نیازمند ۵۰۰ مگاوات برق است که در حال حاضر حدود ۳۵۰ مگاوات برق که بیش از نیاز فعلی می باشد تأمین شده است.

وی ادامه داد: تمام بخش‌های مورد نیاز اعم از NGL3200 و فراورش مورد نیاز برای ۳۲۰ هزار بشکه در طرح دیده شده و هنوز به مدار نیامده و کار بر روی تمام این بخش‌ها توسط شرکت مهندسی توسعه نفت با جدیت در حال انجام است.

غلامرضا شریعتی با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی دو سال اخیر تصریح کرد: در صورتی که شرایط دو سال پیش پابرجا بود کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شد، اما در این شرایط با خود اتکایی به توان نیروها و شرکت‌های داخلی روند انجام کارها با جدیت پیگیری می‌شود و افتتاح این نیروگاه هم از نشانه های بارز خودباوری ملی است.

وی به به افزایش قابل توجه تولید نفت طی ۷ سال گذشته اشاره کرد و بیان کرد: به لطف خدا تولید کشور در طول ۷ سال گذشته از ۷۰ بشکه در روز به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

شریعتی با تآکید بر اهمیت میادین مشترک نفتی افزود: بعضی میدان‌های نفتی متعلق به خود کشور هستند و در صورت عدم برداشت از آن‌ها هیچگونه مشکلی وجود نخواهد داشت، اما میادین مشترک به دلیل برداشت‌های طرف مقابل از اهمیت بالایی برخورداری هستند و همین امر باعث ایجاد رقابت بین دو طرف می‌کند که با سرمایه‌گذاری روی این میادین و برداشت از آن باید از رقابت عقب نمانده و با پشتکار فراوان بتوانیم به هدف ۱.۲ میلیون بشکه رسیده و غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول