اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کاهش واردات غیرضرور هم به مثبت شدن تراز تجاری کمک می‌کند هم به رونق تولید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط جنگ اقتصادی مدیریت منابع و مصارف ارزی امری ضروری است و با کنترل واردات غیر ضرور می‌توان هم به مثبت شدن تراز تجاری کمک کرد و هم موجبات رونق تولید را در داخل فراهم آورد.

کاهش واردات غیرضرور هم به مثبت شدن تراز تجاری کمک می‌کند هم به رونق تولید

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پرهیز از واردات کالاهای غیرضرور یکی از مسائل مهم در امور اقتصادی آن هم در شرایط عادی مدیریت منابع و مصارف است و تراز بازرگانی همیشه مثبت باشد.

وی افزود: در کشور ما که امروز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجهیم و دشمن این جنگ را به ما تحمیل کرده مدیریت منابع و مصارف ارزی ضرورت بیشتری دارد و می‌تواند کمک شایانی به کشور در این شرایط کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: پیش از آنکه ما وارد این جنگ اقتصادی شویم و زمانی که اقتصاد کشور شرایط عادی‌تری داشت، صادرات ما 90 میلیارد دلار بود که سهم صادرات نفتی و غیرنفتی از این میان هر کدام 50 درصد بود و در مقابل ما 45 میلیارد دلار کالا به کشور وارد می‌کردیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در آن زمان تراز تجاری ما مثبت و واردات ما 50 درصد کمتر از صادرات ما بود، اما در یکی دو سال اخیر شرایط اقتصادی سختی به ما تحمیل شده و درآمدهای نفتی ما به شدت کاهش یافته است و در ماه‌های اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا صادرات غیرنفتی نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی افزود: در سال 98 شدیدترین تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا علیه ما اعمال می‌شد تا تراز تجاری ما منفی شود، اما خدا را شکر تراز تجاری ما مثبت باقی ماند و ما باید تلاش کنیم که عدد آن بالاتر از قبل برود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: ما می‌توانیم با پرهیز از واردات کالاهای غیرضرور گام‌های موثری در این زمینه برداریم و با اولویت‌بندی در واردات کالاها به کشور ضمن صرفه‌جویی در مصارف ارزی زمینه تولید کالاهایی که پیش از این به کشور وارد می‌شد در داخل کشور فراهم کنیم. درواقع با این کار هم از مصرف ارز بیشتر جلوگیری می‌کنیم و همین که به رونق تولید در کشور کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول