اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجلس دولت را به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وادار می‌کند/ پیگیری اختلالات غیرطبیعی بورس در کمیسیون اقتصادی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ابزارهایی که در اختیار مجلس و نمایندگان مجلس وجود دارد را برای اجرایی شدن طرح اقتصاد مقاومتی به کار خواهیم بست و دولت را به سوی اجرای آن حرکت خواهیم داد.

مجلس دولت را به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وادار می‌کند/ پیگیری اختلالات غیرطبیعی بورس در کمیسیون اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی طغیانی در صفحه شخصی خود با انتشار تصویری خبر از سؤال از وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داد.

‌نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست وزارت صمت از این مسؤولین خواست گزارشی از اقدامات انجام و برنامه‌ریزی شده در مورد عملی شدن این سیاست‌های کلی به‌خصوص ناظر به سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش هریک در ایجاد ارزش را ارائه دهند.‌

 

طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون این درخواست اظهار داشت: سیاست چهارم توزیع عادلانه در زنجیره تولید تا مصرف است که مهم‌ترین مصداق آن محصولات کشاورزی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش محصولات کشاورزی بخش زیادی از ارزشی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، عملاً به تولیدکننده نمی‌رسد.

وی افزود: حدود سی درصد از این ارزش به تولیدکننده و هفتاد درصد در زنجیره توزیع مصرف می‌شود و نصیب دلال‌ و واسطه‌ها می‌شود؛ در این سیاست گفته شده که باید توزیع عادلانه صورت گیرد و البته قبول دارد که واسطه هم باید نفعی ببرد.

طغیانی خاطرنشان کرد: نزدیک هفت سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گذشته است و ما مطالبه داریم که معلوم شود دولت که عملاً مجری این طرح بوده و لوایحی برای عادلانه شدن این توزیع این ارزش پیشنهاد می‌داده است، چه کاری انجام داده است.

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای ما فصل‌الخطاب است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو نامه برای وزیر جهادکشاورزی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستاده ایم و این مطالبه را تا انتها پیگیری خواهیم کرد زیرا سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای ما فصل‌الخطاب است.

وی عنوان کرد: ابزارهایی که در اختیار مجلس و نمایندگان مجلس وجود دارد را برای اجرایی شدن این طرح به کار خواهیم بست و دولت را به سوی اجرای آن حرکت خواهیم داد.

مجلس اختلالات غیرطبیعی در بورس را پیگیری می‌کند، نه نوسانات طبیعی

طغیانی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون ورود مجلس به مسأله بورس اظهار داشت: چه در زمانی که بورس مثبت و چه زمانی که منفی باشد، ما نمی‌توانیم در نوسانات بورس دخالتی داشته باشیم اما اگر اتفاقی غیرطبیعی در سرمایه‌گذاری مردم در بورس اختلال ایجاد کند، وظیفه داریم که پیگیری کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک گزارش نظارتی در کمیسیون اقتصادی پیرامون بازار تهیه شده که برای سازمان بورس ارسال خواهد شد و نظرات و پاسخ‌های آن‌ها نیز شنیده خواهد شد و در نهایت برای بررسی به صحن مجلس فرستاده خواهد شد.

وی افزود: در هر نوسان بورس نمی‌توان دخالت کرد، زمانی که بورس در اوج و مثبت بود، اغلب سرمایه‌گذاران سراغی از نمایندگان نمی‌گرفتند اما ما نگران این روزهای بازار سرمایه بودیم و امروز هم که در نزول و منفی است همان پیگیری‌های گذشته برای پایداری بازار را ادامه‌ خواهیم داد و امیدواریم که به شرایط با ثباتی برسد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول