اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

قریشی: دعوت از طالبان برای تاکید بر اهمیت شروع مذاکرات بین‌الافغانی است

وزارت خارجه پاکستان دلیل دعوت این کشور از طالبان را اهمیت آغاز مذاکرات بین این گروه و دولت افغانستان عنوان کرد.

قریشی: دعوت از طالبان برای تاکید بر اهمیت شروع مذاکرات بین‌الافغانی است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اعضای کلیدی هیات مذاکره‌کننده طالبان را به اسلام آباد دعوت کرده و مقام‌های این کشور در این دیدار با اعضای طالبان بر روی اهمیت شروع مذاکرات صلح تاکید می‌کنند.

این دیدار هیات طالبان از پاکستان در یک مرحله حساس جنگ افغانستان و در زمانی صورت می‌گیرد که آغاز مذاکرات بین‌الافغانی یک بار دیگر به دلیل مشاجره روی تبادل زندانیان به تاخیر افتاده است.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: هیات (طالبان) در اسلام آباد است و ما به عنوان بخشی از تلاش‌ها به هدف (ایجاد) اعتماد دوجانبه، فردا سلسله‌ای از گفت‌وگوها را با آن‌ها خواهیم داشت.

قریشی افزود که اسلام آباد هیات طالبان را دعوت کرده تا بر روی اهمیت مذاکرات تاکید کند. وی تاکید کرد که مذاکره «تنها راهی به جلو» در بحران افغانستان است.

وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: آشتی مربوط به افغان‌هاست و وظیفه ما تسهیل بخشیدن به آن است. هدف اصلی دست یافتن به صلح است و گام بعدی باید شروع مذاکرات بین‌الافغانی باشد.

ملا عبدالغنی برادر از مؤسسان گروه طالبان که هشت سال در پاکستان زندانی بود، در ماه اکتببر سال ۲۰۱۹ نیز در راس هیئتی به پاکستان سفر کرده بود، پیش این که این گروه یک توافقنامه را با ایالات متحده امریکا امضا کند.

اسلام آباد گفته است که از نفوذ خود بر طالبان برای ترغیب این گروه در مذاکرات با ایالات متحده امریکا استفاده کرده است.

این در حالی است که پیش از این سفر وزارتخارجه پاکستان گفته بود که برخی از رهبران طالبان از جمله ملابرادر را تحریم کرده و محدودیت های بروی اعمال خواهد شد. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول