اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سخاوت قدیمی‌ترین شهر خشتی جهان در پویش «ایران همدل»/ عزم جزم یزد برای خلق حماسه مهربانی

استقبال از رزمایش «ایران همدل» و طرح «اطعام حسینی» باعث شده تا این روزها کرونا با آن هیبت مرموزش در محاصره دست‌های بخشنده‌ ملت ایران قرار گیرد و اطعام نیازمندان با همراهی مردم عاشورایی استان یزد و بهره مندی از ظرفیت ماه های محرم و صفر اجرا شود. این روزها در آزمون بزرگ خدمت به محرومان هر کسی بتواند از دیگری سبقت می‌گیرد.

سخاوت قدیمی‌ترین شهر خشتی جهان در پویش «ایران همدل»/ عزم جزم یزد برای خلق حماسه مهربانی

به گزارش خبرگزاری فارس،کبری خوانساری| پیرو بیانات رهبر انقلاب اسلامی، مبنی بر شکل‌گیری «نهضت تعاون و احسان» و تداوم رزمایش همدلی و نهضت کمک مؤمنانه در کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم در پی شیوع ویروس کرونا، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  مرحله‌ی دوم پویش «ایران همدل» را از ۱۷ مرداد ماه، همزمان با عید سعید غدیر در سراسر کشور آغاز کرد.

همین اقدام کافی بود تا سرریز بخشندگی و ایثار در ایران دوباره رقم بخورد و به تدریج حماسه‌ عظیم مهربانی و نوع‌دوستی قرن در حال شکل گیری است. حماسه‌ای باشکوه در ایران زمین که گستره آن از دست‌های باسخاوت آغاز می‌شود و صحنه‌های غرورانگیزی را خلق می‌کند. 

در استان یزد نیز همانند استانهای سراسر کشور، حماسه شکوهمند «ایران همدل» با خبرهای خوش خود، زهر تلخی‌های کووید 19 را شست و از یکه‌تازی خبرهای غم‌آلود کرونا کاسته است. ویروسی ناشناس که در ماه‌های اخیر علاوه بر اینکه

در یزد نیز همانند استانهای سراسر کشور، حماسه شکوهمند «ایران همدل» با خبرهای خوش خود، زهر تلخی‌های کووید 19 را شست و از یکه‌تازی خبرهای غم‌آلود کرونا کاسته است

سلامت هم‌وطنان را به خطر انداخته، به‌واسطه تشدید رکود اقتصادی باعث بروز تبعات منفی در امور معیشتی خانواده‌های نیازمند و مشاغل و کسب‌وکارهای خرد شده است.

تداوم رزمایش ایران همدل در استان یزد

مدیر کل کمیته امداد استان یزد، از طرح اطعام حسینی در استان یزد خبر داد و گفت: در ادامه رزمایش ملی ایران همدل طرح اطعام حسینی با همراهی مردم عاشورائی استان یزد و بهره مندی از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای اطعام نیازمندان استان اجرا می‌شود.

شجاعان افزود: مردم پرشور و شعور استان یزد در راه کمک به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و در رزمایش گسترده مواسات و همدلی در قالب طرح‌های  اطعام مهدوی درماه مبارک رمضان و  اطعام علوی در روزعید غدیر خم مشارکت و همکاری خوبی داشتند و در ادامه امیدواریم در طرح "اطعام حسینی" در ماه محرم و صفر نیز با این نهاد همدل و همراه باشند.

وی ادامه داد: این نهاد در نظر دارد نذورات و کمک‌های مردمی در ماه محرم و صفر را برای رفع نیاز‌های معیشتی، بهداشتی و درمانی خانواده‌های نیازمند هدایت کند و از مشارکت تمامی نیکوکاران، خیران، هیات‌های مذهبی در این راستا استفاده کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان یزد اضافه کرد: در این رزمایش نیاز‌های معیشتی جامعه هدف در قالب طبخ غذای گرم و بسته‌های ارزاق (غذایی) با تمرکز بر اطعام نیازمندان اولویت‌گذاری شده است.

شجاعان افزود: بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکو کاری، موسسات خیریه، نهاد‌ها و سازمان ها، شرکت‌های صنعتی، هیات‌های مذهبی، مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان نیز در اجرای این مرحله رزمایش همچنان مورد نظر است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد از آغاز پویش " ایران همدل "در بهزیستی استان یزد با شعار « از هم گره گشایی کنیم» همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: پویش "ایران همدل" با هدف کمک و همیاری مردم برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان و کمک به معیشت جامعه هدف بهزیستی، تهیه اقلام کمک آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش و همچنین تأمین لوازم بهداشتی و درمانی مورد نیاز مددجویان برای پیشگیری از بیماری کرونا  راه اندازی شده است.

 علی محمد عطابخش از مردم و خیرین خواست تا  کمک های خود را به شماره ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ یا #۱۴*  و از طریق نرم افزارهای هفت هشتاد، آپ، سکه، ۷۲۴، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، صاپ، فون پی، پات، سیگنال پرداخت کنند.


وی همچنین یادآور شد: هموطنان می توانند کمک‌های غیرنقدی خود شامل نذورات، اقلام و یا جیره های خشک غذایی که در ماه محرم و صفر در نظر داشتند برای اطعام و نذورات  خود داشته باشند را به ادارات بهزیستی شهرستان ها و مراکز و مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در استان ارائه کنند تا در اختیار خانوارهای جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار بگیرد.

 

اجرای پویش "ایران همدل" در میبد

 رییس اداره بهزیستی میبد نیز با بیان اینکه این اداره آماده دریافت نذورات مردمی در پویش «ایران همدل» است، گفت: با هدف کمک به افراد نیازمند با جمع‌آوری کمک‌های نقدی ، بسته‌های معیشتی و نوشت افزار از عید غدیر شروع شده و در ماه‌های محرم و صفر همچنان اجرا می‌شود.

 رییس اداره بهزیستی میبد از همه خیرین شهرستان خواست با توجه به اینکه امسال امکان ارائه نذورات به هیات‌ها  کمتر هست، نذورات خود را به سمت و سوی کمک به خانواده های نیازمند، مراکز شبانه روزی بهزیستی، ساخت و ساز و تعمیر منزل مددجویان و ساخت آسایشگاه اختصاص دهند

سید محسن فلاح با اشاره به اینکه این پویش در راستای اجرای موج دوم نهضت مواسات و همدلی است ، افزود: اداره بهزیستی به عنوان پایگاه اصلی در پویش «ایران همدل» جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای توزیع بین مددجویان تعیین شده‌است.

‌وی ادامه داد: مردم می‌توانند با مراجعه به این اداره که در بلوار نواب صفوی میدان مادر واقع شده و همچنین موسسه‌های زیر مجموعه این اداره کمک‌های خود را تحویل دهند.

فلاح یادآور شد : ۱۴ مرکز خیریه زیر مجموعه اداره بهزیستی شهرستان با هدف نگهداری معلولان ذهنی و روانی، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و همچنین کمک به معیشت معلولان ، سالمندان ، کودکان ، زنان سرپرست خانوار و زنان آسیب‌دیده اجتماعی فعال هستند.

وی از همه خیرین شهرستان خواست با توجه به اینکه امسال امکان ارائه نذورات به هیات‌ها  کمتر هست، نذورات خود را به سمت و سوی کمک به خانواده های نیازمند، مراکز شبانه روزی بهزیستی، ساخت و ساز و تعمیر منزل مددجویان و ساخت آسایشگاه اختصاص دهند.

 

فلاح تصریح کرد: خیرین با همکاری با بهزیستی می‌توانند همراه با گره گشایی مشکلات مردمی همانند امرارمعاش، کمک هزینه تحصیلی، تامین وسایل توانبخشی، توان پزشکی، دارو  و پرداخت هزینه درمان و جهیزیه ارزش معنوی کار خیر خود را نیز ۲ چندان افزایش دهند.

گره گشایی هیئات مذهبی از کار مردم در محرم متفاوت امسال

یکی از زیباترین جلوه‌های همدلی در محرم امسال، نذر آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد است و امسال تاکنون چند هیئت اقدام به آزادی این افراد و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده‌هایشان کرده‌اند.

این اقدام ارزشمند حتی به یک پویش تبدیل شده و ستاد دیه استان یزد، طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» را با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اداره کل زندان‌های استان و خانه صلح و اندیشه یزد را به مرحله اجرا درآورده است.

یکی از نخستین هیئاتی که طلایه‌دار اجرای طرح هر هیئت آزادی یک زندانی شد، هیئت عزاداران حسینی مسجد جامع کبیر یزد بود که در آستانه ماه محرم با پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به این پویش پیوست.

 

هیئت کوشک‌نو یزد نیز ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد از محل نذورات مردمی اختصاص داد.

هیئت عزاداران حسینی چهارده معصوم بنستانی‌های مقیم یزد نیز امسال مبلغ ۲۵ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه استان کمک کردند.

هیئت خویدک یزد هم به یاد پیرغلام امام حسین، میرزا علی دشتی خویدکی، مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال را نذر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه استان کرد.(جزییات بیشتر را اینجا بخوانید)

 

آزادی ۶۰ زندانی با اجرای طرح «حسینیه ایران، حسینیه همدلی»

مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» از آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در راستای اجرای طرح «حسینه ایران، حسینیه همدلی» خبر داد و گفت: تاکنون مقدمات آزادی ۱۷ زندانی در استان فراهم شده است.

«سید حسن حسینی» با بیان این که امسال نسبت به سال‌های گذشته در برگزاری مراسمات ماه محرم تفاوت‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و برای جلوگیری از این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی به هیئات ابلاغ شده و عزاداری در استان یزد با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به آزادی بیش از ۶۰ زندانی جرائم غیرعمد استان در ایام عزاداری محرم، تصریح کرد: تاکنون مقدمه آزادی ۱۷ نفر

مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» از آزادی ۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در راستای اجرای طرح «حسینه ایران، حسینیه همدلی» خبر داد و گفت: تاکنون مقدمات آزادی ۱۷ زندانی در استان فراهم شده است

 

فراهم شده و قرار است در ایام ماه محرم در طرح حسینیه ایران حسینیه همدلی با همکاری دبیرخانه بین المللی حسینیه ایران، ستاد دیه استان یزد، شورای هیئات و بانیان روضه این اتفاق صورت پذیرد.

مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» با بیان این که در طرح آزادی زندانیان، مشارکت مردمی هم می‌تواند انجام گیرد، افزود: طرح «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» مختص هیئات و بانیان روضه نیست و اقشار دیگر نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

حسینی با اشاره به این که در طرح «حسینیه ایران، حسینیه همدلی» برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، گفت: کمک به نیازمندان در قالب اهدای بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان، تأمین جهیزیه نیازمندان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، اعطای وام قرض‌الحسنه با اصناف، کمک به معلولان و نیازمندان، کمک به بیماران صعب‌العلاج، تکریم مدافعان سلامت، کمک به تجهیز مراکز درمانی و تجهیز پایگاه‌های اورژانس از دیگر برنامه‌های مهم طرح حسینیه ایران حسینیه همدلی خواهد بود که در ایام ماه محرم در استان یزد اجرایی می‌شود.

گفتنی است سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد پنجم مرداد ماه طی گفتگویی اظهار داشت: در ادامه رزمایش کمک مومنانه برای حمایت از اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور به منظور لبیک به فرمایش رهبرمعظم انقلاب مرحله دوم این رزمایش در استان یزد آغاز خواهد شد.

 

او با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در سه قسمت ۱۰ روزه در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، افزود: دهه اول مربوط به دهه ولایت از روز عید قربان تا روز عید غدیر است؛ دهه دوم ۱۰ روز ابتدایی ماه محرم است و دهه سوم ۱۰ روز پایانی ماه صفر خواهد بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: رزمایش دوم کمک مومنانه در محور‌های کمک به دانش آموزان بی بضاعت، تهیه نوشت افزار، توزیع بسته‌های غذایی و تأمین جهیزیه برای نو عروسان به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده و پس از تشکیل قرارگاه استانی در ایام یاد شده به صورت تعاون و همدلی با کمک دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مردمی کمک‌های مومنانه بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

او گفت: امیدواریم در این مرحله بتوانیم بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی، ۷۶۰ جهیزیه و ۴ هزار لوازم التحریر تهیه و توزیع کنیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول