اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مشکلات فوتبال در خراسان شمالی / از نبود سالن اختصاصی فوتسال تا درآمدزایی صفر!

رئیس هیات فوتبال خراسان شمالی به برخی از مشکلات این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: نبود سالن اختصاصی فوتسال، عدم درآمدزایی در این رشته و فقدان زمین چمن در ۳ شهرستان استان ازجمله مشکلات این رشته ورزشی در خراسان شمالی است.

مشکلات فوتبال در خراسان شمالی / از نبود سالن اختصاصی فوتسال تا درآمدزایی صفر!

حسین جعفرزاده در مصاحبه با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت مشکلات فوتبال خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه فوتبال و فوتسال خراسان شمالی عدم تأمین سالن و زمین چمن است.

وی با تشریح وضعیت عدم تأمین سالن برای فوتسال گفت: هیچ‌کدام از سالن‌های ورزشی موجود در استان به هیات فوتبال استان و به‌صورت اختصاصی برای رشته فوتسال نیست و این ضعف در استان باعث شده تا فوتسال در خراسان شمالی همپای فوتبال به‌صورت حرفه‌ای حرکت نکرده باشد.

رئیس هیات فوتبال خراسان شمالی افزود: طی سالیان گذشته حضور بازیکنان مطرح از استان برای فوتسال کشور کم‌رنگ شده و این موضوع به علت عدم تأمین زیرساخت رشته فوتسال در استان است.

وی ادامه داد: تلاش مسئولان استانی برای اتمام سالن ۶ هزارنفره خراسان شمالی و همچنین کمک برای اختصاص سالن ورزشی مخصوص رشته فوتسال در هر شهرستان می‌تواند کمک بزرگی برای ارتقا و رشد این رشته ورزشی در خراسان شمالی باشد.

جعفرزاده رشته فوتسال در خراسان شمالی را دارای بیشترین ورزشکار سالنی استان دانست و گفت: هزینه‌های سالن‌های ورزشی استان نیز از طریق اجاره تیم‌های فوتسال در حال تأمین است که نشان از فعالیت گسترده چرخه رشته فوتسال در خراسان شمالی است.

وی دیگر کاستی ورزشی فوتبال در خراسان شمالی را عدم تأمین زمین چمن در ۳ شهرستان استان بیان کرد و افزود: شهرستان‌های فاروج، رازوجرگلان و گرمه فاقد زمین چمن فوتبال هستند و درنتیجه نباید انتظاری نسبت به وضعیت فوتبال این شهرستان‌ها داشت.

رئیس هیات فوتبال خراسان شمالی از بازدید امکانات این ۳ شهرستان خبر داد و گفت: قول‌هایی از سوی مسئولان ورزشی استان و مدیران شهرستانی داده‌شده تا در صورت تأمین اعتباری ۲ میلیارد تومانی موردنیاز، زمین خاکی موجود در این ۳ شهرستان به زمین چمن فوتبال تبدیل شود.

وی نسبت به عدم درآمدزایی فوتبال در خراسان شمالی نیز انتقاد و خاطرنشان کرد: این مشکل نه تنها در خراسان شمالی بلکه در تمام کشور وجود دارد و به‌جز چند تیم فوتبال مطرح کشور، امکان درآمدزایی از فوتبال به شکل گسترده وجود ندارد.

جعفرزاده بلیط‌فروشی برای تماشای دیدارها، حامیان مالی برای تیم‌ها و تبلیغات میدانی در ورزشگاه‌ها را ازجمله محل‌های درآمدزایی برای هیات فوتبال دانست و گفت: عدم پخش تلویزیونی و نبود تماشاگر گسترده برای تیم‌های استانی، رغبتی را برای اسپانسرها ایجاد نمی‌کند و اگر بتوانیم در لیگ دسته ۱ یا ۲ حضوری مستمر و باثبات داشته باشیم، می‌توان برای درآمدزایی از بخش‌های مختلف فوتبال برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول