اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیکر ششمین شهید مدافع سلامت اصفهان به خاک سپرده شد

پیکر حامد مردانی، ششمین شهید مدافع سلامت اصفهان در قطعه شهدا به خاک سپرده شد.

پیکر ششمین شهید مدافع سلامت اصفهان به خاک سپرده شد

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فوت ششمین شهید مدافع سلامت استان اصفهان اظهار داشت: حامد مردانی از کارشناسان بخش رادیولوژی بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان بود که 37 سال سن داشت و به دلیل ابتلا به کرونا به یاران شهیدش پیوست و در قطعه شهدا به خاک سپرده شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان افزود: در هفته گذشته وضعیت کرونا در استان اصفهان با شیب صعودی ولی ملایم بود، اما در روزهای گذشته شیب ابتلا به کرونا تند شده و در حال حاضر ۹۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که آمار بسیار بالایی است و به مرز هزار نفر نزدیک می‌شود و از این تعداد ۱۷۷ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با بیان این‌که شیب موارد جدید ابتلا به کرونا در حال افزایش است و روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر از مردم در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری می‌شوند، گفت: دلایل مشخصی برای افزایش روند بیماری وجود دارد، به طور قطع رفتارهای اجتماعی مردم، تحرکات جامعه، سفرهای غیرضروری و عدم پایبندی مردم و اصناف در بازارهای بزرگ و پاساژها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دلایل افزایش شیب ابتلا به کرونا است.

نجیمی ادامه داد: در آستانه تاسوعا و عاشورا هستیم، افرادی که قصد دارند در این ایام یاد این روزها و احترام به شهادت امام حسین (ع) را گرامی بدارند، باید دقت کنند که عقلانی عزاداری کنند، همان طور که روش امام حسین (ع) عقلانی بود، در حال حاضر هم همه مردم عقلانی عزاداری کنند و عقلانیت بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است و اگر به آن عمل شود یک عزاداری توأم با عقلانیت امسال برای امام حسین (ع) خواهیم داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با تعطیلات پیش رو افرادی به فکر سفر می‌افتند، هر حرکت ما چندین برابر حرکت ویروس را افزایش می‌دهد و سبب ابتلای بیشتر کرونا در جامعه می‌شود و اگر می‌خواهیم ویروس انتقال پیدا نکند باید از رفتن به سفر خودداری کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول