اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

لزوم تعیین قیمت منصفانه گندم در سال زراعی جدید

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گندم با احتساب هزینه تولید و رعایت استانداردها 5 هزار تومان است، گفت: قیمت خرید گندم وارداتی با ارز نیمایی بالاتر از 5 هزار تومان است، اما این محصول استراتژیک حدود 2 هزار 700 تومان خریداری می‌شود.

لزوم تعیین قیمت منصفانه گندم در سال زراعی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز پژوهشهای مجلس، احد آزادی‌خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: دولت هزینه حمل گندم تا محل تحویل را پرداخت نمی کند و این موضوع تا حدودی بر کاهش انگیزه کشاورزان برای تحویل محصول خود به سیلوها اثرگذار بوده است.

احد آزادی‌خواه در مورد میزان خرید تضمینی گندم و تعیین قیمت این محصول در سال زراعی جدید، گفت: میزان برداشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور تا کنون قابل قبول بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته دولت هزینه حمل گندم تا سیلو را پرداخت می‌کرد، ادامه داد: متاسفانه در سال جاری دولت هزینه حمل گندم تا محل تحویل را پرداخت نمی‌کند و این موضوع تا حدودی بر کاهش انگیزه کشاورزان برای تحویل محصول خود به سیلوها اثرگذار بوده است.

وی  با تاکید بر اینکه در بسیاری از محل‌های تحویل گندم در زمینه کیل گیری و افت‌زنی به کشاورزان سخت گرفته می‌شود، عنوان کرد: باید هزینه‌‎های تولید گندم کشاورزان کاهش داده شود تا کشت این محصول صرفه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گندم با احتساب هزینه تولید و رعایت استانداردهای لازم حدودا 5 هزار تومان است، گفت: قیمت خرید گندم وارداتی با استفاده از ارز نیمایی بسیار بالاتر از 5 هزار تومان است، اما این محصول استراتژیک با قیمت حدودا 2 هزار 700 تومان خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول