اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ماندگاری: فضای مجازی فرصت تفکر را از جوانان گرفته است

کارشناس مذهبی گفت: ابزاری که ما را در فضای مجازی می‌برد، وقت ما گرفته است که زمانی برای تفکر نداریم؛ دشمن در فضای مجازی اینقدر خوراک آماده کرده است که فرصت تفکر را از جوانان گرفته است.

ماندگاری: فضای مجازی فرصت تفکر را از جوانان گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام ماندگاری شامگاه دوشنبه در هیأت فدائیان حسین (ع) اظهار داشت: مردم در حادثه کربلا دو دسته شدند، برخی در نهایت شقاوت قرار گرفتند و عده‌ای سعادت ابدی را برای خود خریدند؛ اگر شاخصه این دو دسته را پیدا کنیم، می‌توانیم جایگاه خودمان در زمان کنونی را بفهمیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: فقدان معرفت شاخصه اصلی کسانی بودند که در دسته دشمنان امام حسین (ع) قرار گرفتند و اولین شاخصه یاران امام حسین (ع) معرفت بود؛ هرچقدر معرفت بیشتری داشته باشیم، سهم بیشتری از برکات در دنیا خواهیم داشت.

وی همچنین تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند در آخرالزمان جزو یاران امام زمان (عج) باشند باید برای کسب معرفت تفکر کنند؛ متاسفانه ابزاری که ما را در فضای مجازی می‌برد، وقت ما گرفته است که زمانی برای تفکر نداریم؛ دشمن در فضای مجازی اینقدر خوراک آماده کرده است که فرصت تفکر را از جوانان گرفته است.

ماندگاری با بیان این‌که حضور در مجالس عزاداری سبب کسب معرفت می‌شود، گفت: راه دوم کسب معرفت شاگردی کردن است، حضور در هیأت و پیاده‌روی اربعین از جمله راه‌های شاگردی کردن است.

کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که راه سوم کسب معرفت عبادت است، بیان داشت: نماز یک دانشگاه معرفتی است، تفکر در همه ذکر‌ها و حرکات نماز سبب ایجاد معرفت می‌شود؛ گرفتن روزه و دادن خمس و زکات از راه‌های دیگر کسب معرفت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر معرفت نداشته باشیم، دینمان را به راحتی می‌فروشیم؛ از بهترین زمان‌ها برای تفکر قبل از خواب است تا حساب کنیم در طول روز چه کارهایی انجام داده‌ایم.

ماندگاری در پایان گفت: چهارمین راه کسب معرفت گناه نکردن است، اگر نافرمانی خدا نکنیم، معرفت لازم را به دست می‌آوردیم؛ این‌که اشتباه ‌و خطای یک نفر را پای دین و انقلاب بگذاریم، به خاطر نداشتن معرفت است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول