اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پروژه‌های شهری شاهرود با پیوست فرهنگی اجرا شود

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه پیوست فرهنگی در پروژه‌های شهری دیده شود، گفت: وجود پیوست فرهنگی در پروژه‌ها کلید رفع مظلومیت از فرهنگ و احیای تمدن اسلامی است.

پروژه‌های شهری شاهرود با پیوست فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شاهرود که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و کارشناسان شهرداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: پیوست فرهنگی در پروژه‌های شهری شاهرود باید دیده شود.

وی وجود پیوست فرهنگی در پروژه‌های شهری را کلید رفع مظلومیت از فرهنگ و احیای تمدن اسلامی دانست و گفت: با توجه به نقش مؤثر مردم در عرصه‌های فرهنگی، امیدواری، نشاط و شادابی فردی و اجتماعی شهروندان، ترویج و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و جاری ساختن روح دیانت و اخلاق اسلامی در فضاهای شهری باید برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تقویت هویت محلی، شهری و ملی و تقویت توسعه فرهنگ بومی ازجمله اولویت‌ها در مدیریت شهری باشد، افزود: ارتقای سلامت فردی و اجتماعی در ابعاد جسمانی، روانی، روحی و معنوی و نهادینه‌سازی حقوق شهروندی و تکالیف شهروندان مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت، مورد تأیید مدیریت شهری باشد.

حرکت بر مدار وحدت هدف مدیریت شهری است 

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات اساسی در توسعه شهری با همگرایی بین شورا و شهرداری رقم می‌خورد، گفت: روحیه همدلی و همراهی مناسب بین این دو نهاد، تلاش برای خدمتگزاری به مردم را دوچندان می‌کند.

سیدجواد بی‌طرف ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، گرامیداشت هفته دولت و تبریک به مناسبت روز پزشک و خداقوت به تمام کسانی که در حوزه سلامت با ایثار در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده‌اند، گفت: باید قدردان زحمات کادر درمان باشیم.

وی با بیان اینکه زمان برای خدمت محدود است و باید از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنیم و با همفکری و هم‌افزایی روحیه نشاط را در جامعه افزایش دهیم، ادامه داد: ما امروز مسؤولیم که در شورای اسلامی شهر مطالبه‌گر و نسبت به مطالبات دیگران پاسخگو باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه هدف مدیریت شهری، حرکت بر مدار وحدت است، عنوان کرد: اقدامات اساسی در توسعه شهری با همگرایی بین شورا و شهرداری انجام می‌شود.

بازپیرایی خیابان شهید صدوقی شاهرود

شهردار شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خیابان شهید صدوقی بیانگر هویت تجاری شاهرود در سالیان متمادی است و به همین دلیل احیای این بافت با بهترین مصالح در اولویت قرار دارد، گفت: بازار قلب شهر است و استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت در سنگفرش و انجام جداره‌سازی و کف سازی‌های لازم با توجه به آسیب‌پذیری بافت ضروری است.

علیرضا حاجی‌محمدعلی با بیان اینکه تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی در دوره‌های قبل از اولویت‌های مدیریت شهری است، افزود: تکمیل این پروژه‌ها در راستای منفعت عمومی و شهروندان است و تأثیر به‌سزایی در توسعه شهری دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول