اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنکارا: سه‌شنبه در شرق مدیترانه رزمایش نظامی برگزار می‌کنیم

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که فردا در منطقه‌ای در شرق مدیترانه که مورد مناقشه با یونان است، رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

آنکارا: سه‌شنبه در شرق مدیترانه رزمایش نظامی برگزار می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه  اعلام کرد که کشتی‌های نیروی دریایی ترکیه به همراه کشورهای متحد تمرین‌هایی نظامی را از فردا در شرق مدیترانه آغاز خواهند کرد.

این اعلام وزارت دفاع ترکیه در بحبوحه نزاع پیچیده این کشور با یونان بر سر منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه صورت می‌گیرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه قرار است این رزمایش نظامی در جنوب جزیره «کرت» یونان برگزار شود.

این خبر وزارت دفاع ترکیه به دنبال اعلام برگزاری مانورهای نظامی یونان در مناطق مورد مناقشه آن با ترکیه در شرق مدیترانه منتشر شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به خبر مانور نظامی یونان گفت: «یونان از مانورهای دریایی در شرق مدیترانه خبر داده در حالی که حق چنین کاری ندارد و مثل کودکی لوس رفتار می‌کند».

«خلوصی اکار» وزیر دفاع ترکیه هم، خبر یونان درباره برگزاری تمرین‌های نظامی هوایی و دریایی در روزهای ۲۵ و ۲۷ آگوست در جزیره کرت در جنوب شرق یونان و شرق مدیترانه را محکوم کرد.

اکار گفت: «اجرای این رزمایش‌ها در منطقه‌ای که کشتی تحقیقاتی ترکیه  بررسی لرزه نگاری انجام می دهد  با قوانین دریانوردی مغایرت دارد و تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد».

یونان و ترکیه که از سال ۱۹۵۲ هر دو عضو ناتو هستند در شرق دریای مدیترانه مشغول اکتشاف گاز و نفت هستند؛ ترکیه دو هفته پیش یک کشتی تحقیقاتی خود را با اسکورت کشتی‌های جنگی به منظور شناسایی و اکتشاف منابع نفت و گاز به مناطق مورد مناقشه در شرق مدیترانه فرستاده است، مناطقی که یونان مدعی حقوق انحصاری خود در آنجاست و در پاسخ به ترکیه، کشتی‌های جنگی خود را به این محل اعزام کرد و ارتش خود را در حالت آماده باش قرار داد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول