اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: نیروی دریایی ترکیه به حضور در دریای مدیترانه، سیاه و اژه ادامه می‌دهد

وزیر دفاع ترکیه ضمن انتقاد از رزمایش آتی یونان در شرق مدیترانه، از حضور نیروی دریایی این کشور در آب‌های منطقه خبر داد.

آنکارا: نیروی دریایی ترکیه به حضور در دریای مدیترانه، سیاه و اژه ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه از یونان جهت برگزاری رزمایش در منطقه محل فعالیت کشتی‌های حفاری ترکیه  در شرق دریای مدیترانه  انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «حریت» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در دیدار با افسران ارشد ارتش ترکیه از طریق ویدیو  کنفرانس تاکید کرد که نیروی دریایی ترکیه به فعالیت‌های خود در دریای سیاه، اژه و مدیترانه ادامه خواهد داد.

آکار همچنین از برگزاری رزمایش آتی یونان در منطقه‌ای که کشتی تحقیقاتی ترکیه درحال انجام فعالیت‌های اکتشافی است به شدت انتقاد کرد.

یونان قصد دارد رزمایشی را در شرق دریای مدیترانه با مشارکت برخی کشورهای خارجی از جمله امارات که روابط سردی با ترکیه دارد، برگزار کند.

 ترکیه دو هفته قبل یک کشتی حفاری خود که از سوی ناوهای این کشور محافظت می‌شد را برای عملیات اکتشافی به منطقه فرستاد. این اقدام با واکنش خمشگین یونان مواجه شد و این کشور نیز ناوهای خود را به منطقه اعزام کرد. متعاقب این حادثه فرانسه نیز در حمایت از یونان ناوها و جنگنده‌های خود را به این کشو اعزام کرد. 

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول