اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بخش شفاهی آزمون جامع مقطع دکترا به عهده بخش‌های دانشگاه شیراز گذاشته شد

رئیس دانشگاه شیراز گفت: قسمت کتبی آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و قسمت شفاهی آن به عهده بخش‌ها گذاشته‌شده است.

بخش شفاهی آزمون جامع مقطع دکترا به عهده بخش‌های دانشگاه شیراز گذاشته شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، حمید نادگران در نشست خبری آنلاین خود با خبرنگاران، به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره آزمون جامع دکترا اظهار داشت: قسمت کتبی آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و قسمت شفاهی آن به عهده بخش‌ها گذاشته‌شده که به‌صورت تک‌تک است و چنانچه مایل باشند می‌توانند به شکل مجازی انجام دهند.

وضعیت دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به وضعیت دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه افزود: این دانشجویان هم از طریق اینترنت و بستر مجازی در کلاس‌های برخط شرکت می‌کنند اما اگر حضوری باشد باید در کشور حضور یابند و از کلاس‌ها استفاده کنند.

به گفته وی، برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی هیچ بار مالی از روی دانشگاه برنداشته است، بلکه در مواردی نیز اضافه‌شده بااین‌حال تخفیف شهریه در هیئت‌امنای دانشگاه مطرح‌شده و نزدیک به ۳۰ درصد از شهریه متغیر تخفیف داده می‌شود و شهریه ثابت هم سر جای خود است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه در مورد تخلف در کنکور سراسری در استان فارس با بیان اینکه آوردن هر وسیله اضافه‌ای در جلسه امتحان از جمله تلفن همراه، به‌عنوان تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: در کنکورهای دانشگاه شیراز و در سطح استان دو مورد با موبایل خاموش در سر جلسه بودند که صورت‌جلسه شد و موبایل بعد از پایان جلسه به آن‌ها برگشت داده شد؛ یک مورد هم با موبایل روشن بود که صورت‌جلسه و به مسئولان در ستاد استانی و ملی کنکور اعلام شد.

اعلام دریافت بیش از ۹۰ پروپوزال بخش پژوهش دانشگاه درباره بیماری کرونا

نادگران با اعلام دریافت بیش از ۹۰ پروپوزال بخش پژوهش دانشگاه درباره بیماری کرونا، به تشکیل کارگروه تولید واکسن اشاره و تصریح کرد: هرچند که این موضوع زمان‌بر و پرهزینه است، اما به نتایج خوبی رسیده‌ایم و تلاش دانشگاه هم مجدانه ادامه دارد و امیدواریم در ماه‌های آینده خبرهای خوبی برای تهیه واکسن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قراردادهای دانشگاه شیراز از هشت میلیارد تومان قرارداد به ۳۳ میلیارد تومان افزایش‌یافته است و در رتبه‌بندی در دنیا نیز وضعیت خوبی داریم، درباره تجهیز آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه هم گفت: در سال ۹۷ تا ۹۸، ۱۵ میلیارد در یک ‌فاز و یک ۱۰ میلیارد تومان به تجهیزات آزمایشگاه مرکزی اضافه شد.

دانشگاه شیراز چهار سال متوالی رتبه اول پژوهش در کشور را کسب کرده است

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه با تصریح بر اینکه دانشگاه شیراز در حال حاضر در ابتدای ورود به مسیر نسل سوم است و ایجاد پردیس نوآوری و حمایت از پایان‌نامه‌هایی که به مسائل درون جامعه می‌پردازد ازجمله این اقدامات است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه چهار سال متوالی رتبه اول پژوهش در کشور را کسب کرده است.

نادگران همچنین با بیان اینکه در بررسی‌های انجام‌شده توسط دانشگاه، در مورداستفاده دانشجویان از کلاس‌های آنلاین و آفلاین گفت: قریب ۵۰۰ نفر هیچ امکاناتی نداشتند که این تعداد مشمول مساعدت‌های دانشگاه قرار گرفتند و توانستیم آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم تا بتوانند از کلاس‌های آنلاین و آفلاین استفاده کنند یا اینکه درس‌ها روی سی دی ضبط و در اختیار دانشجویان قرار داده شد.

وی در ادامه به ضررهایی که کرونا به دانشگاه شیراز وارد آورده، اشاره و اظهار داشت: بودجه‌ها و اعتبارات دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین می‌شود که با شیوع کرونا بخش عمده‌ای از درامدها کاهش یافت که سبب شد در تنگنا قرار بگیریم.

نحوه برگزاری کلاس‌ها و ورود دانشجویان جدید

رئیس دانشگاه شیراز همچنین به نحوه برگزاری کلاس‌ها و ورود دانشجویان جدید اشاره کرد و گفت: با برگزاری موفق کنکورهای مختلف طبق برنامه سازمان سنجش، احتمالا نتایج تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان ماه اعلام می‌شود و دانشگاه شیراز نیز برای ثبت‌نام آماده است.

نادگران با بیان اینکه در کمترین بازه زمانی پس از اعلام نتایج کنکورها، کلاس‌های درسی شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: برای برگزاری کلاس‌ها نیز اگر ستاد استانی اجازه دهد، کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود، در غیر این صورت، ممکن است ترکیبی باشد و در حالت سوم در صورت عدم امکان برگزاری حضوری و ترکیبی کلاس‌ها را مجازی برگزار می‌کنیم.

به گفته وی؛ دفاع از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا هم‌شکل ترکیبی در حضور اعضای کمیته دفاع با حفظ پروتکل‌ها صورت می‌گیرد و اساتید خارج از دانشگاه و کسانی که غیر از کمیته هستند، به‌صورت مجازی امکان حضور دارند.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول