اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون بدر عراق: دولت الکاظمی، هیچ دستاوردی نداشته است

رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق ضمن انتقاد از عملکرد100 روزه دولت جدید، تأکید کرد که اقدامات نخست وزیر، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

فراکسیون بدر عراق: دولت الکاظمی، هیچ دستاوردی نداشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن الکعبی» رئیس فراکسیون بدر عراق از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور انتقاد کرد.

این نماینده عراقی گفت که هم اکنون بیش از ۱۰۰ روز از زمان تشکیل کابینه الکاظمی گذشته، ولی هیچ دستاورد ملموسی به دست نیاورده است.

شبکه خبری الغدیر به نقل از الکعبی گزارش داد: «هرج‌ومرج در دوران الکاظمی از قبل، بیشتر شده است و بدون ثبات امنیتی و سیاسی، نمی‌توان زمان انتخابات را تعیین کرد».

وی تصریح کرد، دولت الکاظمی و تغییراتی که وی به آن دست می‌زند، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تا کنون موفق نشده است اقتدار حکومت را بازگرداند.

این نماینده عراقی، گریزی به سفر اخیر الکاظمی به آمریکا زد و گفت که عراق از سفر وی به واشنگتن، بهره‌ای نبرد.

الکعبی در پایان خاطر نشان کرد: «ترامپ از سفر الکاظمی برای انتخاب خود [در انتخابات آتی] بهره برد و تفاهمنامه‌های اقتصادی که الکاظمی امضا کرد، با توافقهای پیشین، تفاوتی نداشت».

نخست‌وزیر عراق بامداد روز چهارشنبه - ۲۹ مرداد ماه گذشته در صدر هیأتی از اعضای دولت به آمریکا رفت. وی در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با آنها درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیت، اقتصاد، بهداشت و... رایزنی کرد.

 خبرگزاری رسمی عراق، روز گذشته، همچنین گزارش داد که الکاظمی تصریح کرده که در دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آمریکایی‌ها در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

انتهای پیام/ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول