اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گروسی با علی اکبر صالحی دیدار کرد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

گروسی با علی اکبر صالحی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای اولین بار پس از تصدی این سمت و در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت و‌گو با مقامات کشورمان دوشنبه شب وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت، پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در محل سازمان انرژی اتمی با علی اکبر صالحی رئیس این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

 

صالحی و گروسی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حضور خواهند یافت.

وی قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز دیدار کند.

کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در آژانس پیش از این سفر گفت که سفر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند.

غریب‌آبادی روز (شنبه‌) از سفر رافائل گروسی به تهران خبر داد و گفت که در راستای تعاملات و همکاری جاری بین ایران و آژانس و در پی دعوت به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته جاری به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: ایران یکی از شرکای اصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و امیدواریم این سفر به تقویت همکاری‌های متقابل منجر شود.

در همین خصوص محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این سفر هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد. کار ما با آژانس براساس اصل شفافیت است که جمهوری اسلامی ایران داشته است. جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل شفافیت همیشه آماده همکاری با آژانس بوده است.

وی تصریح کرد: البته اجازه نمی‌دهیم کسانی که مخالف اهداف آژانس هستند و هم  با داشتن سلاح هسته ای مخل صلح و امنیت در منطقه ما و جهان هستند یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا که تنها استفاده کننده از سلاح هسته ای است بتوانند اهداف آژانس را به مسخره بگیرند و با آن بازی کنند.

وزیر خارجه عنوان کرد: گفت‌و‌گوهای خیلی زیادی در طول ماه‌های گذشته با آژانس داشتیم و سفر مدیرکل آژانس در ادامه همان گفت‌وگوهاست که برای همکاری ایران و آژانس بسیار مهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول