اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

چمدان سلامت، طرحی نو برای سفرهای هوشمند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان بلوچستان گفت: چمدان سلامت علاوه بر امکانات و تجهیزات لازم برای سفر در واقع اندیشه نو برای سفرهای نو و هوشمندانه و مقدمه ای برای این موضوع هست که ما را قادر می سازد بر کرونا غلبه کنیم.

چمدان سلامت، طرحی نو برای سفرهای هوشمند

مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری در سالهای اخیر از جمله مشارکت فعال مردم بویژه جوانان در فضای مجازی، اقدامات هماهنگ بخش های مختلف، درک ملی ایجاد شده و ایجاد زیرساخت های لازم از سرزمین ناشناخته ها به سرزمین آرزوها تبدیل خواهد شد  و در این میان نقش رسانه ها نیز بسیار مؤثر و پررنگ است.

وی با اشاره به اینکه چمدان سلامت در واقع طرحی نو برای سفرهای هوشمند است، گفت: از همه مسافران و گردشگران دعوت می کنیم که چمدان سلامت خود را ببندند و با رعایت پروتکل های بهداشتی لازم آماده سفر به سرزمین آرزوها شده و سفر ایمنی را تجربه کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان سرزمینی است که قادر است همه آرزوهای گردشگران را در شاخه های مختلف گردشگری جامه عمل بپوشاند و فرصت تجربه در همه شاخه های گردشگری را فراهم آورد، بنابراین میتوان گفت که این استان با معرفی همه جانبه ظرفیت های ناشناخته، اشتیاق و علاقه لازم را برای مردمان ایرانگرد ایجاد کرده است.

وی گفت: در واقع آماده کردن چمدان سلامت، آمادگی برای سبک جدید سفرها و ایجاد زنجیره اطمینان برای افزایش اعتمادسازی و سلامت  مردم است.

میرحسینی بیان کرد: گردشگران میتوانند در چمدان خود یک ماده شوینده، چند دستکش یکبار مصرف نایلونی، ماسک و ژل ضدعفونی کننده دست، بطری آب و نیز فهرستی از سایر وسایل مورد نیاز برای سفر تهیه کرده و آن‌ها را قبل از سفر خریداری و ضدعفونی کنند، سپس با شرایط و رعایت نکات بهداشتی و پروتکل سفر آن‌ها را بسته‌بندی و آماده کنند و با رعایت نکات و فاصله گذاری اجتماعی لازم، سفری ایمن در قالب گردشگری هوشمند را تجربه کنند.

وی ادامه داد: اکنون زمانی نیست که از سفر هراس داشته باشیم بلکه  شروع ایمن و مطمئن گردشگری با مشارکت آگاهانه مردم فصل جدید سفرها را شکل خواهد داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: شکل گیری مجدد سفرها با رعایت اصول بهداشتی اشاره شده می تواند گشایشی امیدبخش برای مردمانی باشد که درآمدشان وابسته به گردشگری است.

وی گفت: چمدان سلامت علاوه بر امکانات و تجهیزات لازم برای سفر در واقع اندیشه نو برای سفرهای نو و هوشمندانه و مقدمه ای برای این موضوع است که  ما را قادر می سازد بر کرونا غلبه کنیم.

میرحسینی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان متولی سفر و گردشگری اینست که کاری انجام دهیم تا بتوانیم مردم را ترغیب به سفر با رعایت همه پروتکل‌ها کنیم، گفت: در واقع متولیان گردشگری وظیفه دارند علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را در اولویت قرار دهند از مشاغل و معیشت مردم نیز حفاظت کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول