اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افتتاح سیستم «سلامت دیجیتال»در هفته آینده/ بهره برداری از ۱۲ هزار تخت بیمارستانی در سال جاری

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال جاری 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی و 2 هزار تخت آی سی یو به بهره برداری می‌رسد است،گفت: هفته آینده سلامت دیجیتال و الکترونیکی را برای اولین بار در ایران رقم می‌زنیم.

افتتاح سیستم  «سلامت دیجیتال»در هفته آینده/ بهره برداری از ۱۲ هزار تخت بیمارستانی در سال جاری

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از 164 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در کشور، اظهار داشت:ما ملت اما حسینیم؛ یعنی اینکه درسی که شهادت بزرگترین افتخار ماست و در عین اینکه شهید می شویم تاریخ را هم می سازیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان، بیان داشت: تاریخ این مملکت این بزرگواری کادر درمانی و بهداشتی در دوران کرونا را ثبت خواهد کرد. امسال با لطف خداوند و همت والای شما همکاران شاهد پربارترین و پرثمرترین سال بعد از انقلاب در توسعه زیر ساخت‌های سلامت هستیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در سال جاری 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی و 2 هزار تخت آی سی یو به بهره برداری می‌رسد که این موضوع بعد از انقلاب بی سابقه است. 

نمکی اضافه کرد: در نیمه دوم سال در حوزه سلامت، تکمیل پزشک خانواده، سیستم ارجاع، نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک تکمیل می‌شود و هفته آینده پروژه‌های سلامت دیجیتال و الکترونیک را برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده در کشور رقم می‌زنیم. همچنین هر خانه یک پایگاه سلامت به عنوان یکی از ماندگارترین هدیه‌ها به نظام سلامت در سایه تلاش همکارانم در معاونت بهداشتی، راه اندازی ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری برای اولین بار برای عشایر کوچ‌رو این مملکت اثری به یادماندنی در تاریخ نظام سلامت خواهد بود.

وی گفت: در زمینه نیروی انسانی هم امسال بیشترین تعداد مجوز و جذب نیروی انسانی در طول تمام سال‌های بعد از انقلاب را خواهیم داشت. ممکن است در استان تهران 2 تا 3 هزار تخت بیمارستانی اضافه کنیم که البته این تخت‌ها در مناطق حاشیه تهران و شهرهای شهریار، ملارد ، بهارستان، شهر قدس و اسلامشهر به بهره برداری می‌رسد و اولویت ما توسعه در مراکز کم برخوردار تر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول