اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

طرح آبرسانی به 14 روستا در استان البرز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید

عملیات آبرسانی به ۱۴ روستای استان البرز شامل بازسازی ۶۷۴ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع است که ۵۴۹۳ خانوار را زیر پوشش برده است با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان استانی به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به 14 روستا در استان البرز با حضور وزیر نیرو  به بهره‌برداری رسید

له گزارش خبرگزاری فارس از کرج، صبح امروز سه شنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، طرح آبرسانی به 14 روستا در استان البرز و شبکه فاضلاب و خطوط آبرسانی شهری افتتاح و هم‌زمان عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه‌خانه آب کرج  آغاز شد.

از مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که از محل منابع داخلی، بودجه دولتی و صندوق توسعه ملی تامین شده، ۳۵ میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج بوده و مابقی برای دیگر پروژه‌ها هزینه شده است و با اجرای این پروژه‌ها در مجموع برای 288 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

بر اساس گزارش استاندار البرز، واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه و یک بار مخزن با هدف تامین آب شرب ۱۹۲ هزار نفر اجرا شده است و عملیات حفر و تجهیز چاه و خطوط آبرسانی شهری هم شامل ۶ حلقه چاه، ۴ کیلومتر خط انتقال و یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی جمعیت ۹۲ هزار و ۹۰۰ نفری در استان البرز را پوشش می‌دهد.

پروژه توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب انشعابات در کرج و هشتگرد هم شامل اجرای عملیات لوله‌گذاری فاضلاب در اقطار ۲۵۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر از جنس پلی‌اتیلن دو جداره فاضلابی و ۶۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف افزایش جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب و به تبع آن افزایش سطح بهداشت مردم و حفظ محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

عملیات آبرسانی به ۱۴ روستا نیز شامل بازسازی ۶۷۴ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع است که ۵۴۹۳ خانوار با جمعیت ۱۷ هزار و ۶۰۳ نفر را زیر پوشش برده است.

انتهای پیام/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول