اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سومین حمله داعش در استان دیالی طی 24 ساعت گذشته

عناصر گروه تروریستی داعش در سومین حمله خود طی 24 گذشته در استان دیالی، سه‌ماهیگیر عراقی را ربودند و یکی از آنها را زخمی کردند.

سومین حمله داعش در استان دیالی طی 24 ساعت گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول محلی در استان دیالی گفت که شماری از عناصر داعش با حمله به روستایی در شمال ناحیه «قره تپه» واقع در ۱۱۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه، سه نفر را ربودند و نفر چهارم را که در مقابل آنها مقاومت کرد، مجروح کردند.

«وصفی التمیمی» مدیر ناحیه «قره تپه» در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد که عناصر داعش با چهار خودرو به روستای «صفصافه» واقع در ۱۲ کیلومتری این ناحیه حمله کردند و سه ماهیگیر را ربودند و نفر چهارم را که به آنها اجازه نداد تا پسرش را نیز ببرند، با شلیک گلوله از ناحیه پا زخمی کردند و پس از آن گریختند.

وی توضیح داد: این حادثه در سه کیلومتری نزدیک‌ترین نقطه استقرار نیروهای ارتش روی داد و نیروهای مذکور نیز بلافاصله عملیات برای تعقیب و شناسایی مهاجمان را آغاز کردند.

ناحیه قره تپه در ۱۱۲ کیلومتری شمال شرق بعقوبه قرار دارد که ۶۶ روستا را در خود جای می‌دهد و از جمله مناطق مشمول ماده ۱۴۰ قانون اساسی است و اقوام کرد، ترکمانی و عرب را در خود جای داده است.

دیروز، دوشنبه (24 آگوست)، همچنین عناصر داعش به دو نقطه استقرار ارتش در دیالی و کرکوک حمله کردند و موجب کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان شدند.

پیش‌تر «فرات التمیمی» نماینده پارلمان عراق از استان دیالی نیز، پیش‌تر درباره احتمال حملات تروریستی داعش در طول ایام محرم هشدار داد. (جزئیات بیشتر)

استان دیالی عراق، طی چند هفته اخیر، با شناسایی و دستگیری شماری از باندهای تروریستی شاهد کاهش قابل ملاحظه حملات تروریستی بود. ضمن اینکه به اعلام الحشد الشعبی عراق، تشکیلات امنیتی این استان طرح ویژه‌ای برای تامین امنیت آن در طول ایام عزاداری برای شهادت امام حسین (ع)، تدوین کرده است و سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که هزار نیروی خود را در چارچوب طرح امنیتی ماه محرم، در ۱۳ بخش دیالی مستقر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول