اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

گشایشی در صادرات فرش نداشته ایم/ صادرات 15 میلیون دلاری فرش دستباف از ابتدای امسال

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: علیرغم اعلام گمرک مبنی بر صادرات 82 میلیون دلاری فرش در 4 ماهه ابتدای امسال، ارزش صادرات فرش دستباف طی این مدت فقط 15 میلیون دلار بوده است.

گشایشی در صادرات فرش نداشته ایم/ صادرات 15 میلیون دلاری فرش دستباف از ابتدای امسال

حامد چمن رخ در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت صادرات فرش دستباف در سال جاری، گفت: وضعیت صادرات  فرش دستباف اصلا خوب نیست و صادرات این کالا به دلایل مختلف از جمله سخت گیری ها در مورد رفع تعهد ارزی و مشکلاتی که رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان فرش بوجود آورده، محدودیت های صادراتی بعد از تحریم ها و همچنین بسته شدن مرزها  در 2 ماه اول سال به دلیل شیوع بیماری کووید 19 به شدت کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به اعلام میزان صادرات فرش دستباف از سوی گمرک بیان داشت: سخنگوی گمرک اعلام کرده که صادرات فرش طی 4 ماه سال جاری 82 میلیون دلار بوده در حالی که این میزان صادرات مربوط به صادرات فرش دستباف و ماشینی بوده است.

وی بیان داشت: براساس آماری که از سازمان توسعه تجارت دریافت کرده ایم در 4 ماهه ابتدای  امسال میزان صادرات فرش دستباف فقط 15 میلیون دلار بوده است. 

چمن رخ با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان صادرات فرش دستباف 60 میلیون دلار بوده است گفت: با توجه به اینکه گشایشی در صادرات فرش دستباف رخ نداده و مشکلات صادرکنندگان فرش دستباف در سال جاری افزایش یافته است بنابراین اصلا نمی توان رقم صادرات 82 میلیون دلاری در مورد صادرات فرش دستباف را پذیرفت. 

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به صادرات فرش ماشینی بیان داشت: نقطه قوت فرش ماشینی صادرات آن است و با توجه به کیفیت، مواد اولیه و با توجه به بکارگیری طرح و نقش فرش دستباف جایگاه خود را به خوبی در بازار جهانی یافته است. 

به گزارش فارس: پیش از این سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که در 4 ماه اول سال جاری، بیش از 82 میلیون و 579 هزار و 305 دلار برابر با 20 هزار و 886 تن فرش، گلیم و گبه به 57 کشور جهان صادر شده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول