اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

شفافیت، اعتماد عمومی را افزایش می دهد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شفافیت سریع ترین، کم هزینه ترین، و قابل اعتماد‌ترین سازوکار برای جلب رضایتمندی در جامعه و به طور مشخص بسترساز افزایش اعتماد عمومی است.

شفافیت، اعتماد عمومی را افزایش می دهد

 مهرداد جهاندیده امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  شفافیت می‌تواند زمینه را برای داشتن زندگی خوب و فضای امن‌تر که از حقوق شهروندی است، فراهم کند و از یک سو موجب جلب اعتماد در مردم شود و از سوی دیگر گام بلندی در راستای مبارزه با فساد است.

وی با تاکید بر توجه ویژه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شفاف سازی خدمات، بیان داشت: یکی از مصادیق عدالت، شفافیت است و وزارت متبوع در سال های اخیر تلاش بسیاری را در راستای استقرار شفافیت و مبارزه با فساد بکار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رونمایی از سامانه شفافیت که اخیرا توسط مقام عالی وزارت متبوع صورت گرفت را گامی اساسی در این حوزه دانست و گفت: افزایش اعتماد عمومی، ایجاد رضایت بیشتر در میان کارگران، ایجاد زمینه مناسب برای کارفرمایان، توجه به عدالت و اجرای قانون از دغدغه های رهبری بوده است که با راه اندازی این سامانه در این مسیر اقدام شده است.

جهاندیده با بیان اینکه علاقمندان به دریافت اطلاعات درخصوص عملکرد این مجموعه در حوزه های مختلف می توانند به سامانه یاد شده به آدرس https://shafaf.mcls.gov.ir  مراجعه کنند، افزود: با مراجعه به این سامانه می توان اطلاعاتی همچون اسامی اعضای هیات مدیره تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رتبه بندی و سطح بندی شرکت های زیرمجموعه شستا، تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی، لیست دریافت کندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات بالای 50 میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و سامانه های دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه همچون بهزیستی، صندوق ها و بانک ها را مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با راه اندازی کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، انجام بازرسی سلامت اداری، انجام مزایده ها و مناقصات تنها از طریق سامانه شفاف سازی در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر و اعلام در سایت اداره کل به صورت هفتگی، سعی کرده است در راستای اهتمام به شفافیت، گام های مهمی را بردارد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول