اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

احیای فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر نیازمند طرح جدید و جامع است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تنها توقعی که از مسؤولان می‌رود این است که به تعهدی که داده‌اند عمل و قانون را اجرا کنند، گفت:ما نسبت به امر به‌معروف و نهی‌از منکر که حافظ دین، نظام، حق و مظلوم است، مسؤول هستیم.

احیای فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر نیازمند طرح جدید و جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر کشور، اظهار داشت: در طول تاریخ مصائبی برای اسلام پیش آمده که حکومت‌ها در دست افرادی قرار گرفت که خودشان اهل منکر بوده‌اند.

وی بیان داشت: امروز بحث احیای امر به‌معروف و نهی‌از منکر است یعنی در طول تاریخ مصیبت‌بار و با آمدن استعمار یک مرگ تدریجی در حال وقوع بوده که امروز باید آن را احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مسئله تذکر لسانی اگرچه امری ساده است اما در عین حال می‌بینیم که عرف جامعه بر روی آن کم می‌آورد و مخاطبی که قانون‌شکنی و اخلاق‌شکنی می‌کند با همه شکستگی‌ها باز هم طلبکار است.

عبادی با تأکید بر اینکه فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) در مقابل سیستم ستم و ظلم، امر به‌معروف و نهی‌از منکر بوده، ادامه داد: اینکه برای احیای فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر از کجا و چگونه شروع کنیم نیازمند طرح جدید و جامعی هستیم.

وی گفت: در سیستم اداری و سازمانی تنها بحث تذکر لسانی مطرح نیست بلکه حقوق دیگران، جامعه و حفظ ارزش‌های اسلام و انسان مطرح است لذا هر کسی به هر نسبتی مسؤولیتی را پذیرفته باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تنها توقعی که از مسؤولان می‌رود این است که به تعهدی که داده‌اند عمل و قانون را اجرا کنند، مطرح کرد: ما نسبت به امر به‌معروف و نهی‌از منکر که حافظ دین، نظام، حق و مظلوم است، مسؤول هستیم.

عبادی افزود: امروز در بمباران تبلیغاتی دشمنان قرار داریم لذا برای اینکه در مقابل انواع انحرافات و شبهات دشمنان بتوانیم ایستادگی کنیم نیازمند طرحی جدید هستیم.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول