اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افتتاح بزرگترین کارخانه زنجیره تولید تخم‌مرغ غرب آسیا در گنبدکاووس

فرماندار گنبدکاووس افتتاح بزرگترین کارخانه زنجیره تولید تخم‌مرغ غرب آسیا در این شهرستان را یک افتخار بزرگ برای تحول اقتصادی برشمرد.

افتتاح بزرگترین کارخانه زنجیره تولید تخم‌مرغ غرب آسیا در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت در گنبدکاووس در حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: این شهرستان قابلیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی به ویژه کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه گنبدکاووس یک چهارم وسعت استان گلستان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: گنبدکاووس 160 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد و بزرگترین شهرستان تولیدکننده گندم کشور محسوب می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به تولید ۲۰ هزار هکتار کلزا در این شهرستان گفت: گنبدکاووس در زمینه تولید دانه‌های روغنی برای تامین بخشی از نیازهای مردم وضعیت خوبی دارد.

* گنبدکاووس رتبه نخست تولید گوشت قرمز را در استان گلستان دارد/ 60 درصد تولید ماهیان گرمابی استان در گنبدکاووس تولید می‌شود

کریمی با بیان اینکه گنبدکاووس رتبه نخست تولید گوشت قرمز را در استان گلستان دارد، افزود: ۶۰ درصد تولید ماهیان گرمابی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۱۸۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در مقایسه با سال گذشته ابراز کرد: سال گذشته اعتبارات پروژه‌های هفته دولت ۳۰۴ میلیارد تومان بود که امسال ۲۶۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۸۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم ۷۹۴ نفر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار گنبدکاووس گفت: ۲۱۵ پروژه افتتاح و بهره‌برداری در گنبدکاووس با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۷۵۵ میلیون تومان افتتاح می‌شود ۵۳ پروژه کلنگ زنی با سرمایه حدود ۷۵ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد، ۸۳ پروژه اقتصادی و ۱۸۱ پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

کریمی با برشمردن تعدادی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار شهرستان گنبدکاووس گفت: بزرگترین زنجیره تولید مرغ تخم‌گذار کشور را با ۳ میلیون قطعه و ۷۵ هزار تن تولید تخم مرغ که عدد قابل توجهی است با ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اتمام مرحله بازسازی و تکمیل واحدهای آسیب‌دیده از سیل افزود: حدود ۷۰۰ واحد آسیب دیده از سیل سال گذشته در این شهرستان بازسازی و تقدیم مردم شد.

فرماندار گنبدکاووس بیان کرد: این واحد تولیدی بزرگترین کارخانه زنجیره تولید تخم‌مرغ در غرب آسیا است که پیش‌بینی شده این پروژه برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

* آغاز عملیات اجرایی بهسازی شبکه فاضلاب گنبدکاووس

کریمی از بهره‌برداری نیروگاه برق در روستای «هوتن» از توابع گنبدکاووس خبر داد و گفت: فاز دوم کارخانه بهدیس، استخر چندمنظوره شهرداری گنبدکاووس، مدرسه ۶ کلاسه اتباع افغانستان، کارخانه بسته‌بندی حبوبات و غلات از پروژه‌های مهم و تحول آفرین اقتصادی در این شهرستان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت BTS  موبایل در ۲۰ نقطه شهرستان بیان کرد: حدود 20 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این سایت سرمایه‌گذاری شده است.

فرماندار گنبدکاووس از آغاز عملیات اجرایی بهسازی شبکه فاضلاب گنبدکاووس خبر داد و گفت: توجه به نقاط محروم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت بود که مسوولان این شهرستان اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مطالبه داشتند با افتتاح این پروژه‌ها امیدواریم اثرات ماندگار در زندگی مردم همچنین شاخص‌های توسعه و پیشرفت شهرستان به وجود آید.

انتهای پیام/83001/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول