اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رشد بورس‌های آسیایی در سایه گفتگوی تلفنی چین و آمریکا

پس از آنکه مقامات چینی و آمریکایی طی گفتگویی بر پیشرفت در اجرای توافق تجاری بین دو کشور تاکید کردند، اکثر بازارهای آسیایی مثبت شدند.

رشد بورس‌های آسیایی در سایه گفتگوی تلفنی چین و آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ساعاتی پیش رابرت لایت هایزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، طی تماسی تلفنی با لیو هه، معاون رئیس جمهور چین، در باره اجرای فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور گفتگو کردند و شرایط را رو به پیشرفت عنوان کردند.

این گفتگوی تلفنی باعث شد در معاملات امروز بیشتر بورس‌های آسیایی مثبت شوند. از طرف دیگر امیدوار شدن بازارها نسبت به اجرای روش‌های درمان جدید برای درمان کرونا سهامداران را امیدوار کرده است. بر همین اساس شاخص MSCI بزرگترین شاخص آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن در معاملات امروز 0.1 درصد بالا رفت و در فاصله کمی از بیشینه خود در دو سال گذشته قرار گرفت. 

بورس ژاپن هم 1.4 درصد رشد کرد و رشد سهام بانک‌ها در استرالیا هم بورس این کشور را 0.34 درصد بالا برد. 

معاملات آتی نشان می‌دهد بورس‌های اروپایی هم امروز مثبت خواهند بود؛‌ چراکه معاملات آتی یورو استاکس50 در بازارهای آسیایی 0.4 درصد رشد کرد و S&P500 آمریکا هم 0.4 درصد بالا رفت.

بازار نگران آن بود که افزایش تنش بین چین و آمریکا در موارد متعدد باعث شود که فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور بهم بخورد. 

بورس شانگهای هم در ابتدای امروز مثبت بود اما به منفی 0.32 درصد افت کرد.

بورس هنگ کنگ نیز 0.4 درصد منفی شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول