اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پرداخت ۸۸۷۲ میلیارد ریال به گندمکاران همدان

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در پنج ماه ابتدای امسال، ۴۳۲ هزار و ۹۴۳ تن گندم به بهای ۱۰۹۲۶ میلیارد ریال از گندمکاران استان تحویل سیلوها شده است گفت: از این میزان ۸۸۷۲ میلیارد ریال معادل ۸۱ درصد در وجه کشاورزان پرداخت شده است.

پرداخت ۸۸۷۲ میلیارد ریال به گندمکاران همدان

هوشنگ حیدرنژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طی سال جاری ۴۸ فقره پرونده به مبلغ ۵۵۳۶ میلیون ریال از مجموع ۶۲ فقره تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه سیل‌زدگان معرفی و جذب شده است اظهار کرد: تعداد کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی طی پنج ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۳۳۰ فقره به مبلغ ۵۸۵۵ میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد در مبلغ افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تسهیلات پرداختی ازدواج طی سال جاری تا پایان مردادماه، یک‌هزار و ۴۴۴ فقره بوده است افزود: این تعداد تسهیلات معادل  ۷۴۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ شاهد رشد ۶۲ درصدی از لحاظ مبلغ بوده‌ایم.

  مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان در ادامه به پرداخت ۵۳۷۹۹۸ میلیون ریال تسهیلات پرداختی گلخانه طی پنج ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات برای ۳۵ هکتار از گلخانه‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از پرداخت  تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و یادآور شد: تسهیلات پرداختی بانک طی این بازه زمانی ۶۷۲ فقره و مجموعا به مبلغ ۶۱۰۵۶۷ میلیون ریال بوده است.

حیدرنژادیان تصریح کرد: این میزان تسهیلات برای خرید ۲۱۸ تراکتور، ۱۶ کمباین برداشت غلات، ۱۶۱ فقره ادوات و دنباله بندها و سایر ماشین آلات به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: از محل تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران، ۳۴۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴۶۸۵۰ میلیون ریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد رشد داشته است.

 مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعدادی از طرح‌های اقتصادی با مشارکت بانک کشاورزی طی هفته دولت به بهره برداری می‌رسند ادامه داد: این طرح‌های اقتصادی شامل سردخانه طاهری نیاکان در روستای هارون‌آباد با تسهیلاتی بالغ بر ۷ میلیارد ریال، سردخانه نظری صاحب در روستای یکن‌آباد با تسهیلاتی به میزان ۲۵ میلیارد ریال و گلخانه لیلیوم آیینه‌بند در یکن‌آباد با تسهیلاتی بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال است.

 وی در ادامه به امضای تفاهمنامه مابین بانک کشاورزی استان همدان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به مناسبت ۸۷ سالگی تاسیس بانک کشاورزی و گرامیداشت یاد شهید عبدالرحمان نفیسی و شهدای حادثه ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۸ بانک کشاورزی اشاره کرد.

 حیدرنژادیان افزود: در دهه کرامت «کلنگ‌زنی ساخت مدرسه» در روستای شمس‌آباد با نام «مدرسه شهید نفیسی» با حضور جمعی از اهالی و دانش‌آموزان این روستا برگزار شد.

وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست ابتدای امسال، ۴۳۲ هزار و ۹۴۳ تن گندم به بهای ۱۰۹۲۶ میلیارد ریال از گندمکاران استان تحویل سیلوها شده است بیان کرد: از این میزان ۸۸۷۲ میلیارد ریال معادل ۸۱ درصد در وجه کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه گندم خریداری شده در مدت مشابه سال قبل ۳۶۳ هزار و ۶۲۶ تن به بهای ۶۳۱۵ میلیارد ریال بوده است یادآور شد: در مقطع مشابه سال قبل ۵۲ درصد از بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده بود.

وی با تأکید بر اینکه تعداد کل بیمه‌نامه‌های صادره استان در سال زراعی جدید ۱۸ هزار و ۲۴۶ فقره بوده است اظهار کرد: در بخش زراعت ۴۵ هزار و ۸۳۳ هکتار، در منابع طبیعی ۴۲۶۸ هکتار، در باغات یک‌هزار و ۸۶۱ هکتار، در بخش طیور ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه، در دام ۱۳۱ هزار و ۳۷ راس ، در ابنیه ۲۵ هزار متر مربع و در بخش آبزیان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع طی سال جاری بیمه شده است.

حیدرنژادیان عنوان کرد: مبلغ حق بیمه دریافتی از کشاورزان ۷۹۱۲۱ میلیون ریال و میزان غرامت پرداختی تا کنون در حوزه دام ۱۱۸۲۰ میلیون ریال بوده است و مابقی اقلام در حال پرداخت است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان در پایان به زیربخش‌های مختلف تسهیلاتی پرداختی بانک استان در پنج ماه نخست سال جاری در جدول ذیل اشاره کرد.

مبلغ به میلیون ریال     

انتهای پیام/89033/                                                                                                                                                       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول