اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

100 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح «کاسب خیر» قرار گرفتند/ آشنایی دانش‌آموزان با محیط واقعی کسب‌وکارها

مسئول بسیج اصناف کشور با بیان اینکه در مرحله اول 100 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح «یک دانش آموز، یک کاسب» برای حمایت قرار گرفته‌اند، گفت: در جلسه امروز کمیته بسیج اصناف و ستاد بازسازی عتبات مصوب شد کمیته رسانه‌ای در این ستاد تشکیل شود.

100 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح «کاسب خیر» قرار گرفتند/ آشنایی دانش‌آموزان با محیط واقعی کسب‌وکارها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز به مناسبت چهارم شهریور چهل و دومین سالگرد شهادت مهدی عراقی و فرزندش که به عنوان روز بسیج اصناف نام‌گذاری شده است، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات به همراه تعدادی از مدیران اصناف با غلامرضا حسن‌پور مسؤول بسیج اصناف کشور در محل ستاد بسیج اصناف دیدار کردند.

در این دیدار گزارشی از مراحل ساخت و بازسازی صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) ارائه شد و قرار شد اصناف کشور کمک‌های خود را که قبلا به صورت نذر امام حسین(ع) در ماه محرم ارائه می‌کردند را با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت پخت غذا در هیأت‌های عزاداری این کمک‌ها را به ستاد بازسازی عتبات عالیات برای مشارکت در بازسازی صحن حضرت زینب(س) در کربلا اختصاص دهند.

در این کمیته مشترک بسیج اصناف و ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین مصوب شد کمیته رسانه‌ای در مورد اصناف بازار و بسیج اصناف تشکیل شود و جلسه بعدی این کمیته بعد از تاسوعا و عاشورا برگزار شود. همچنین قرار شد روز پنجم هر ماه به عشق امام حسین(ع) که خامس آل عباست جلسات مشترک بسیج اصناف تشکیل شود.

در این نشست همچنین غلامرضا حسن‌پور مسؤول بسیج اصناف با بیان این که اصناف و بازاریان نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند، گفت: پیش از این انسجام لازم برای مدیریت کمک‌ها در اصناف وجود نداشت و اختلافاتی بوده است، اما در جلسه مشترکی با مسؤولان ستاد عتبات و عالیات پیشنهاد شد مسؤولیت انسجام و هماهنگی در قالب کمیته اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی به عهده بسیج اصناف و بنده به عنوان مسؤول بسیج اصناف قرار گیرد.

وی همچنین گفت: در جلسه امروز که با حضور معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد قرار شد کمک‌های دهه اول محرم که قبلا در قالب طبخ غذا برای عزاداران امام حسین(ع) بود امسال شکل کمک‌ها تغییر کرده و به صورت مشارکت در ساخت و ساز صحن حضرت زینب(س) در کربلا باشد و اصناف در مقابل کمک‌هایی که می‌کنند خدمات فرهنگی مانند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق این کمیته دریافت کنند.

به گفته مسؤول بسیج اصناف و بازاریان در این جلسه اولا مصوب شد کمیته رسانه ای قوی در این باره تشکیل شود و همچنین به کسانی که به ستاد بازسازی عتبات کمک می‌کنند نشان خاص خیرین ارائه شود.

حسن‌پور با بیان این که 3 میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، قرار شد هر کدام به فراخور توان خود هر ماه مبلغی را به عنوان خیریه کمک کنند تا برای بازسازی صحن عقیله بنی هاشم استفاده شود و هر یک از خیرین به صورت افتخاری مالک یک یا دو متر از صحن عقیله بنی هاشم شوند که البته این مالکیت واقعی نیست، بلکه مالکیت افتخاری مانند طرح خشت طلا یا خشت بهشتی در ساخت عتبات عالیات به شمار می‌رود.

مسؤول بسیج اصناف همچنین در مورد کمک‌های مومنانه گفت: در مرحله اول از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان کمک‌های نقدی و غیرنقدی اصناف به ارزش 50 میلیارد تومان جمع‌آوری و بین خانوارهای نیازمند به میزان هر خانوار 300 هزار تومان توزیع شد.

وی گفت: در مرحله دوم طرح یک کاسب یک دانش‌آموز اجرا شد که با همکاری بسیج دانش‌آموزی انجام شد و دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم شناسایی شده و اقلامی مانند لوازم‌التحریر، کیف، کفش، لباس دانش‌آموزان برای 110 هزار دانش‌آموز تهیه شد و مرحله دوم که الان در اوج اجرای این مرحله هستیم 30 درصد انجام شده و بقیه کمک‌ها تا نیمه شهریور بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی همچنین گفت: برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل طرح اشتغالزایی دانش‌آموزان در محیط واقعی کسب و کار اجرا می‌شود که درواقع یک نوع طرح کاد بسیجی خواهد بود که البته با مراقبت‌های بسیج دانش‌آموزی، بیمه و برنامه ریزی دقیق اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول