اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سرمایه حیاتی خود را وارد بورس نکنید/ ماهیت بازار سرمایه دارای ریسک و نوسان است

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه ماهیت بورس دارای نوسان و ریسک بالا است، گفت افرادی که فاقد دانش مالی و آشنایی با بازار سرمایه هستند بهتر است فعالیت خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام دهند.

سرمایه حیاتی خود را وارد بورس نکنید/ ماهیت بازار سرمایه دارای ریسک و نوسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی روزهای اخیر مباحث مربوط به بورس و تغییر و تحولات آن نقل تمام محافل و جلسات شده است و بسیاری از مردم و سهامداران بازار بورس به دنبال پیگیری اخبار مربوط به آینده این بازار پر نوسان هستند.

ماهیت بورس توام با ریسک و نوسان است

در همین راستا حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی لرستان و نایب رئیس اتاق ایران و همچنین عضو شورای عالی بورس در گفتگو با خبرنگار فارس به آخرین وضعیت تغییر و تحولات بورس داد اشاره و عنوان کرد: ماهیت بورس و بازار سرمایه توأم با ریسک و نوسان است و در همه دنیا نیز اینگونه است و شرایط یکسانی ندارد. بازار بورس همواره تحت تأثیر عوامل بنیادی و غیر بنیادی دچار تغییر و نوسان می‌شود.

وی با بیان اینکه هر جا بازده بیشتر باشد احتمال بیشتری هم وجود دارد، افزود: بازار سرمایه ایران نیز در طول یکسال گذشته رشدی پرشتاب و تا حدودی غیر متعارف داشته که عمدتاً ناشی از انتظارات تورمی و همچنین حجم نقدینگی است که به سمت این بازار گسیل شده است.

مروری بر عوامل نوسانات اخیر

عضو شورای عالی بورس به وضعیت فعلی اشاره و تصریح کرد: بسیاری معتقدند رشد شاخص سهام و افزایش قابل توجه ارزش بازار و افزایش بی‌سابقه تعداد سهام‌داران و افراد فعال در بازار باعث شد که برای افزایش عمق بازار سرمایه عرضه‌ها نیز افزایش یابد چنانکه علاوه بر حضور صندوق‌های etf بسیاری از شرکت‌ها نیز به بورس پیوستند.

سلاح‌ورزی خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته چند عامل بر افزایش استرس به بازار بورس تأثیرگذار بود؛ یکی از آنها آزاد شدن سهام عدالت در روش‌های مستقیم و غیرمستقیم بود و از طرفی تصمیماتی مانند دو تیکه شدن فعالیت بازار بورس و کاهش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها و همچنین انتشار برخی اخبار مانند سهام نفتی بر افزایش استرس بازار و تغییرات آن دامن زد به همه اینها دست به دست هم داد تا بازار دست به اصلاح بزند.

حمایت‌های هوشمند از بازار سرمایه

وی با تاکید بر اینکه این‌گونه نوسانات در ذات بازار سرمایه است، بیان کرد: در عین حالی که دولت‌ها نباید در بازار سرمایه دخالت کنند، اما در روزهای گذشته در قالب حمایت‌های هوشمند در نظام بازار تصمیمات مختلف از طرف شورای عالی بورس و نهادهای ناظر گرفته شد تا شاهد وضعیت بهتری باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان و نایب رئیس اتاق ایران ادامه داد: از جمله این تصمیمات این بود که برای جلوگیری از آثار مخرب عرضه ناگهانی سهام عدالت مجوزی به بانک‌ها داده شد که در این زمینه خرید و فروش داشته باشند و همچنین ضریب اعتباری کارگزاری‌ها ۵۰ درصد افزایش یافت و به صندوق‌های تثبیت بازار نیز اجازه داده شد که از طریق کارگزاری‌های منتخب سهام عدالت انباشته شده را تجربه کرده و در زمان مناسب معامله کنند.

سرمایه حیاتی خود را وارد بورس نکنید

سلاح‌ورزی در ادامه توصیه‌هایی به فعالیت در بازار بورس داشت و گفت: بورس و بازار سرمایه اساسا دارای نوسان و ریسک زیادی است، لذا مردم بهتر است سرمایه حیاتی خود را به بورس نیاورند.

وی تاکید کرد: افرادی که فاقد دانش مالی و آشنایی با بازار سرمایه هستند بهتر است فعالیت خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام دهند.

عضوی شورای عالی بورس در پایان عنوان کرد: افرادی که در بازار بورس فعالیت می‌کنند باید دید بلند مدت داشته و برای فعالیت در این حوزه صبر و حوصله داشته باشند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول