اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فعالیت 5 هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل کشور/ زیر ساخت‌های دانش بنیان در ایلام ضعیف است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: 5 هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل کشور با اشتغال زایی ۳۰۰ هزار نفر ثبت و مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 5 هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل کشور/ زیر ساخت‌های دانش بنیان در ایلام ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام، گفت: تاکنون 5 هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل کشور با اشتغال زایی ۳۰۰ هزار نفر ثبت و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: پارک علم و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش ‌بنیان در استان ایلام در مقایسه با گذشته بهتر شده اما هنوز زیرساخت‌های این شرکت‌ها در این استان ضعیف است؛ که دولت با ورود می‌تواند مشکلات موجود را رفع کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: وجود تولیدات و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان رشد و توسعه قابل توجهی داشته است، توجه به پتانسیل موجود در استان، امکان رشد روزافزون این حوزه را فراهم خواهد ساخت.

وی تاکید کرد: تقویت پارک علم و فناوری استان، نیازمند سرمایه‌گذاری است و توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر گذار است‌. 

وجود مراکز نخبگان اقتصاد دانش بنیان، تکیه گاهی برای نخبه‌ها است

حجت الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام نیز در این دیدار، گفت: وجود مرکز نخبگان اقتصاد دانش بنیان تکیه گاهی برای نخبه‌های استان است؛ زیرا این افراد با حضور در این مراکز از استعداد خود بهره مند خواهند شد.

وی افزود: استفاده از توانمندی‌های فارغ‌التحصلان بیکار در استان زمینه اشتغال آنان را فراهم خواهد ساخت. 

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: مهاجرت نخبگان به آفتی برای استان تبدیل شده است، اگر  این افراد برای کارآفرینی و اقتصاد درون زا تلاش کنند؛ بدون شک استان به سمت توسعه پیش می‌رود.

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز سه شنبه ۴ شهریورماه از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

 دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بازدید از پروژه عمرانی مجتمع فن آوری پارک علم و فناوری ایلام، بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه آزاد واحد ایلام، بازدید از جهاد دانشگاهی ایلام، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بازدید از دانشگاه ایلام و شرکت در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های ستاری در سفر به ایلام است.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول