اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر عراق با شاه اردن دیدار کرد

نخست وزیر عراق امروز سه شنبه وارد امان پایتخت اردن شد و با شاه این کشور دیدار کرد.

نخست وزیر عراق با شاه اردن دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در «»پایتخت اردن با شاه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق  ساعتی پیش وارد اردن شد و مورد استقبال «عبدالله دوم» شاه اردن و «حسین بن عبدالله دوم» ولی‌عهد وی قرار گرفت.

وزیران خارجه و دفاع عراق و رئیس دفتر نخست وزیر و رئیس کل روابط خارجی و مبارزه با تروریسم عراق الکاظمی را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی اردن، عبدالله دوم در دیدار با الکاظمی بر ضرورت تحکیم روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و ادامه رایزنی و هماهنگی میان دو کشور در مسائل مختلف تاکید کرد.

شاه اردن بر حمایت کشورش از عراق در تقویت امنیت و ثبات آن و حفظ تمامیت ارضی و استقلال سیاسی آن و مقابله با هر گونه تلاش برای مداخله در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

عبدالله دوم همچنین بر ضرورت تحکیم توافقنامه‌های دوجانبه در همه زمینه ها و توسعه روابط اقتصادی به خصوص در زمینه انرژی و برق و افزایش مبادلات تجاری تاکید کرد.
شاه اردن در این دیدار در ضمن بررسی تحولات منطقه بر موضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین تاکید کردو تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی در جنگ با تروریسم را نیز مورد بررسی قرار داد.
نخست وزیر عراق هم حمایت اردن از عراق در مقابله با ویروس کرونا را ارج نهاد.

نخست وزیر، وزیر خارجه، مشاور پادشاه، رئیس سازمان اطلاعات عمومی اردن و هیئت همراه نخست وزیر عراق هم در این نشست حضور داشتند.

الکاظمی امروز در نشست سه جانبه با رئیس جمهور مصر و شاه اردن حضور خواهد یافت و محور گفت‌وگوهای این نشست تقویت همکاری اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری میان سه کشور و همچنین تحولات منطقه است.

دفتر نخست وزیری عراق هم در آستانه سفر الکاظمی اعلام کرد که تاکید بر ضرورت استیفای کامل حقوق ملت فلسطین از جمله محورهای گفت‌وگوی نخست وزیر عراق با سران اردن و مصر در امان است.

انتهای پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول