اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در اسکله کنگان فراهم می‌شود

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با توسعه اسکله کنگان و عمق آن می‌توان کشتی‌های بزرگ ‌منطقه‌ای را در بندر کنگان داشته باشیم و این نشان دهنده توسعه و رونق تجارت و همجنین ارتباط با کشورهای دیگر است.

امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در اسکله کنگان فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، حجت الاسلام موسی احمدی امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان کنگان که با حضور استاندار و رئیس بنادر و دریانوردی برگزار شد اظهار داشت: خوشحالم که امروز یکی از خواسته‌های مهم مردم کنگان محقق شده و باتوجه به موقعیت شهرستان و همجواری با کشورهای دیگر می‌توان در توسعه و رونق تجارت و اقتصاد شهرستان موثر باشد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت دریا برای مرزنشینان بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم که در روزها و سال‌های آینده بتوانیم از ظرفیت‌های دیگر دریا در جنوب استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توسعه اسکله می‌تواند با جذب گردشگر و رونق گردشگری به جنوب استان بسیار کمک کند که امیدوارم بتوانیم بیشتر از ظرفیت‌های منطقه به ویژه دریا استفاده و بتوانیم در جذب گردشگر و توریسم و ‌همچنین برقراری ارتباط با کشورهای مجاور موفق عمل کنیم.

پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ منطقه‌ای در کنگان

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این مراسم گفت: با توسعه اسکله کنگان و عمق آن می‌توان کشتی‌های بزرگ ‌منطقه‌ای را در بندر کنگان داشته باشیم و این نشان دهنده توسعه و رونق تجارت و همجنین ارتباط با کشورهای دیگر است.

محمد راستاد افزود: به فعالین و تجار جنوب کشور قول می‌دهم که توسعه این اسکله می‌تواند در رونق بیشتر تجارت تاثیر زیادی داشته باشد.

وی بیان کرد: سواحل زیبای کنگان از تمام کشور گردشگر دارد و این اقدام می‌تواند در توسعه حوزه گردشگری و دریانوردی و همچنین ناوگان گردشگری موثر باشد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: در روزهای آینده نیز پروژه‌های دیگری در سطح استان افتتاح خواهد شد و امیدوارم بتوانیم از طرفیت دریایی این استان بیشتر استفاده کنیم.

توسعه اسکله کنگان از اقدامات بزرگ و خیلی خوب دولت تدبیر و امید است

سیدعلی پاک‌نژاد در این مراسم با ابراز خرسند و خوشحالی از محقق شدن خواسته دیرینه مردم کنگان گفت: توسعه اسکله کنگان یک اتفاق بسیار خوب و بزرگی که در دولت تدبیر و امید افتاد.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: امروز خوشبختانه عملیات اجرایی فاز اول توسعه اسکله کنگان که شامل موج شکن اسکله است شروع و عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز در آینده  انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث ساختمان اداری و آسایشگاه گارد کنگان یک امرضروری و مهمی بود که خوشبختانه امروز این اتفاق صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان با اشاره به افتتاح مجتمع اقامتی و رفاهی شرکت پتروشیمی زاگرس گفت: افتتاح این مجتمع که یک طرح اقتصادی است و برای بیش از صدنفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

ظرفیت‌های موجود در کنگان ظرفیت‌های کشوری است

استاندار بوشهر در این مراسم نیز اظهار داشت: از همراهمی ائمه جمعه و هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم عاشورا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صمیمانه سپاسگزارم.

عبدالکریم گراوند افزود: سازمان بنادر کشور در تمام نقاط کشور پروژه‌های ارزشمندی اجرا کرده است و این نشان دهنده توجه ویژه این سازمان به توسعه بنادر کشور است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: درخواست مهم مردم، مسؤولین شهرستان و همچنین ائمه جمعه کنگان توسعه بندر بوده است که خوشبختانه این امرمهم محقق شده و باعث خوشحالی مردم شریف این شهرستان شده است.

گراوند گفت: ظرفیت کنگان یک ظرفیت کشوری است که باید از آن به خوبی استفاده شود توسعه بندر کنگان می‌تواند در توسعه شهرستان‌ها و استان‌های همجوار تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: توسعه حوزه گردشگری می‌تواند در اشتغال پایدار موثر باشد و با تقویت و توسعه ظرفیت‌های داخلی موجود در استان قطعا در پیشرفت و توسعه پایدار استان نقش پر رنگی خواهد شد.

این مقام مسؤول گفت: امیدوارم بتوانیم پروژه بلوار وفاق که شهرستان کنگان را به دیر وصل می‌کند را به زودی تکمیل کنیم تا بتوانیم از ظرفیت دریا در بین این دو شهرستان به ویژه در حوزه گردشگردی استفاده کنیم.

به گزارش فارس در این آیین 11 طرح عمرانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ آغاز شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول