اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نقدینگی باید از بورس به سمت بنگاه‌های اقتصادی هدایت شوند/مدیران و قوانین مزاحم مانع تولید می‌شوند

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه علاوه بر قوانین، مدیران مزاحم نیز سر راه صاحبان سرمایه برای تولید قرار گرفته است، گفت: حجم بالای نقدینگی باید از سمت سرمایه گذاری در بورس به سمت افزایش تولید و اشتغال هدایت شود.

نقدینگی باید از بورس به سمت بنگاه‌های اقتصادی هدایت شوند/مدیران و قوانین مزاحم مانع تولید می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور، ظهر امروز در آیین بهره برداری از اولین مجتمع تولید بذر گیاهان دارویی که در شهرستان نظرآباد برگزار شد، گفت:  اکنون در سال جهش تولید قرار داریم، بین عمل و شعار فاصله است ، و باید شعار ها به عمل تبدیل شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: در راه تحقق جهش تولید در کشور دو معضل بزرگ وجود دارد : در ابتدا باید گفت؛ در حالی که اقتصاد دانان به حجم نقدینگی زیاد در اقتصاد کشور  اشاره می کنند، اما با این حجم نقدینگی بسیاری از بنگاه های خرد سرمایه کافی برای رشد و توسعه کسب و کار را ندارند و باید سیاست گذاری ها به سمتی باشد که این نقدینگی ها به سمت کسب و کار هدایت شود تا موجب افزایش اشتغال شود.

شاهدیم سرمایه‌ها به جای تولید به سمت بورس هدایت می‌شوند

عمرانی با بیان اینکه اما شاهد هستیم که این سرمایه ها به جای تولید به سمت  بورس انتقال داده می شود، ادامه داد: همچنین نباید فراموش کرد، حذف مقررات و قوانین مزاحم به تولید کمک می‌کند، گاهی قوانین به گونه ای هستند به جای اینکه کمکی به افزایش صادرات و واردات باشند، مانعی بر سر راه آن هستند.

این مقام مسؤول ادامه داد: ازجمله این موانع  مشکل مجوز های دوره ای است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که مجوزها برای کسب و کارها  دوره ای و به صورت ماهیانه صادر می‌شوند و بعد از اتمام دوره مجوز باید چند ماه هم دوندگی برای تمدید آن صورت بگیرد که به خودی خود موجب تعطیلی بنگاه ها می گردد.

قوانین و مدیران مزاحم اجازه تولید به صاحبان سرمایه نمی‌دهند

وی یادآور شد: علاوه بر مقررات مزاحم «مدیران مزاحم» هم از موانع تولید هستند. مدیران باید خطر پذیر باشند و مجوزهای مربوط به اشتغال و کسب و کار را خودشان صادر کنند و منتظر استعلام از مرکز و از مسؤولان بالادستی نباشند. اگر مدیر بخواهد وارد گود بشود و نقش موثری در روند توسعه اشتغال داشته باشد باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد.

عمرانی تصریح کرد: وجود همین موانع باعث شده است  که ما با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا فقط در نظر آباد سال گذشته برای مدتی برای تامین گوشت قرمز به مشکل بخوریم ، ما می‌توانیم با سیاست گذاری‌های مناسب و استفاده از همین ظرفیت‌های داخلی و استانی این مشکل را حل کنیم و برای مسائلی همچون گوشت قرمز و از این دست محصولات دست نیاز به کشورهای دیگر دراز نکنیم.

هفت درصد منابع نفتی و معدنی دنیا در کشور ایران است

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: کشور ایران هفت درصد منابع نفتی، معدنی و ... دنیا را دارد، در حالی که یک درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است، اگر مردم در تنگنا قرار دارند به این دلیل است که مسؤولان ما در سه قوه خوب عمل نکردند و برای بهبودی این وضعیت نیاز به تغییر داریم.

به گفته این مقام مسؤول قوه قضائیه با حکم مقام معظم رهبری و با حضور آیت الله رئیسی توجه زیادی به حذف موانع بر سر راه تولید دارند و سیاست های قوه قضائیه در این زمینه دستگیرانه خواهد بود و نه مچگیرانه.

انتهای پیام/ح.ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول