اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

توضیحات بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره یک خبر

روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران در واکنش به گزارش منتشر شده با عنوان «تعداد اندک بانک‌ها در سامانه وام ازدواج/ تداوم سکوت بانک مرکزی در برابر تخلفات نظام بانکی» توضیحاتی ارسال کرده است.

توضیحات بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره یک خبر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران در واکنش به گزارش منتشر شده با عنوان «تعداد اندک بانک‌ها در سامانه وام ازدواج/ تداوم سکوت بانک مرکزی در برابر تخلفات نظام بانکی» در تاریخ 1 شهریورماه، توضیحاتی به این خبرگزاری ارسال کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است:

1- طبق گزارش منتشر شده در فارس، بانک مهر ایران یکی از معدود بانک‌هایی بوده که در سامانه تقاضای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج امکان انتخاب آن موجود بوده است. به نظر می‌رسد این مورد جای تقدیر داشته باشد، نه تخریب؟ طبیعی است در چنین شرایطی صف تقاضا برای دریافت تسهیلات شکل گیرد و فرآیند دریافت آن زمان‌بر شود.

2- فعالان آن رسانه محترم بهتر می‌دانند عمدتاً یک مسئله تا جنبه عمومی نداشته باشد، ارزش خبری پیدا نمی‌کند. اگر مشکلی شخصی برای یک نفر پیش آید، تبدیل به خبر نمی‌شود، اما اگر همان مشکل برای چندین نفر تکرار شود، دست‌مایه تهیه خبر و گزارش می‌شود. در گزارش مورد بحث تنها به تجربه شخصی یک نفر ارجاع داده شده که قابل تعمیم نیست. اگر این مورد برای چندین نفر تکرار شده بود، قابلیت استناد پیدا می‌کرد.

3- بر اساس عرف، امکان دریافت تسهیلات ازدواج در شهری که فرد در آن ساکن است، وجود دارد. اگر فرد اشاره شده در گزارش اسناد مثبته مبنی بر سکونت در آن شهر را ارائه کرده باشد، دریافت تسهیلات ازدواج از بانک‌های آن شهر برای وی بدون مشکل انجام می‌شود.

4- زیر سؤال بردن خدمات بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور، با اتکا به تجربه شخصی یک نفر، از معیارهای حرفه‌ای و اخلاقی که خبرگزاری فارس را به رعایت آن‌ها می‌شناسیم، فاصله دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول