اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌مندی 17هزار و 600 خانوار کرمانی از نعمت گاز در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در مجموع در هفته دولت در سال جاری برای بخش افتتاح پروژه‌ها که شامل ۵ شهر و ۱۱۳ روستا و محورهای صنعتی‌ست، ۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 17هزار و 600 خانوار کرمانی از نعمت گاز در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر  فلاح عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در سال جاری بیشترین برنامه‌های ما در راستای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در جنوب و شرق استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان عنوان کرد: امروز مردم پنج شهر هنزارء، نظام شهر، بلوک، اندوهجرد و شهداد از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و  برای اینکه این پروژه‌ها هابه سرانجام برسد یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فلاح با اشاره به اینکه در سال جاری برای ۱۱۳ روستا  برنامه‌ریزی کرده‌ایم که گازرسانی در این روستاها را افتتاح کنیم، گفت: در شهرستان‌های  سیرجان ۱۱ روستا، انار  دو روستا، بافت سه روستا، کرمان ۱۵ روستا، نرماشیر ۱۱ روستا، جیرفت ۴۲ روستا، رودبار جنوب ۹ روستا و مجموعه مسکونی ارگ جدید بم از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و برای گازرسانی به این روستاها ۴۴۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: گازرسانی به۱۵۰ صنعت در سال جاری  صورت می‌گیرد و با وصل شدن گاز برای این صنایع ۳۲میلیون لیتر سوخت مایع و فرآورده‌های نفتی کاهش پیدا می‌کند که یک  اقدام بسیار ارزنده‌ای در راستای  مبارزه با قاچاق سوخت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: برای گازرسانی به محورهای صنعتی ۷۴۸ میلیارد  ریال هزینه شده است.

فلاح بیان داشت: به مناسبت  هفته دولت گاز سی ان جی در شهرستان کهنوج به بهره‌برداری خواهد رسید و پروژه‌های بزرگی در این هفته کلنگ‌زنی شده و شروع به کار می‌کنند.

وی عنوان کرد: گازرسانی به یک شهر و ۱۶۱ روستا و هچنین سه محور صنعتی مشتمل بر ۱۸۲ واحد صنعتی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی ۱۰ میلیون لیتر  در مصرف سوخت  فرآورده های نفتی صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

فلاح افزود: در مجموع در هفته دولت در سال جاری برای بخش افتتاح پروژه‌ها که شامل  ۵ شهر و ۱۱۳ روستا و محورهای صنعتی‌ست،  ۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: برای بخش شروع عملیات گازرسانی و کلنگ‌زنی ۳ هزار و  ۷۱۵ میلیارد ریال اعتبار دیده شده ، زمانی این پروژه‌ها به ثمر برسند ۳۰ هزار و ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: به‌زودی شاهد گازدار شدن چهار شهر عنبرآباد، زهکلوت، دوساری و مردهک خواهیم بود و این پروژه‌ها بالای ۹۵ درصد  پیشرفت فیزیکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند، ما در همین راستا طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری به ۱۲ محور صنعتی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فلاح عنوان کرد: در مجموع در سال جاری ۴۸ میلیون لیتر مصرف فرآورده‌های نفتی در استان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون شرکت گاز با رعایت کردن  پروتکل‌های بهداشتی توسط کارکنان و  پیمانکارانش توانسته مانند سال ۹۸ پروژه‌های خود را با پیشرفت فیزیکی مناسب جلو ببرد، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون به‌رغم همه مشکلاتی که به وجود آمده بود حدود  ۷۰۰ کیلومتر  در سطح استان در بخش شبکه توزیع، خطوط انتقال و تغذیه  کار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: سال جاری طبق برنامه‌ریزی که کرده‌ایم مشعل گاز ۱۲ شهر هنزاء، زهکلوت، گنبکی، ریگان، مرغک، دوساری، ارزوئیه، عنبرآباد، شهداد، بلوک، نظام شهر و اندوهجر، ۲۴۰ روستا و ۱۲ محور صنعتی را در سطح استان  تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

فلاح تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۵ کیلومتر لوله‌گذاری در بخش شبکه توزیع، تغذیه و انتقال در استان انجام شد و این یک رکورد واقعا بی‌نظیر بود و توانستیم مقام دوم لوله‌گذاری در کشور را کسب کنیم زیرا تعهد استان در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود یعنی بیش از ۱۵۰ درصد از تعهدمان عمل کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان داشت: در سال  گذشته بیش از ۳۲ هزار علمک در سطح استان نصب شد و توانستیم مقام سوم نصب علمک در کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی گفت:  بنا به سنوات گذشته و آمار ثبت شده سالیانه در  زمینه سوخت مایع یک میلیون تا دو میلیون کاهش مصرف داشتیم اما در سال گذشته و جاری ۵۱ میلیون لیتر کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی داشته‌ایم  یعنی ۴۰ درصد مصرف فرآورده‌های نفتی استان در یکسال کاهش پیدا کرد.

فلاح عنوان داشت: در سطح استان ۱۴۴ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در بخش صنعت و خانگی مصرف دارد و مصرف ۵۱ میلیون لیتر آن در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول