اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: ایران به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است، ابراز امیدواری کرد با حل اختلافات موجود براساس اعتماد متقابل، همکاری‌های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد.

ظریف: ایران به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار تصریح کرد که آژانس باید اصول بیطرفی و حرفه‌ای گری را در تعاملات خود رعایت کند. 

وزیر امور خارجه بیان کرد که جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

 

 

در دیدار ظریف وزیر امور خارجه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همکار‌ی‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی اتمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار تأکید کرد همکاری‌های ایران و  آژانس همواره بر مبنای تعهدات بین‌المللی و در چارچوب فنی و حرفه‌ای بوده است. 

ظریف افزود :همانطور که آژانس نیز بارها تایید کرده است بیشترین همکاری‌ها در حوزه پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد و این مسیر می‌تواند در همین چارچوب  ادامه پیدا کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با حل اختلافات موجود بر اساس اعتماد متقابل، همکاری‌های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد.

 

 

* گروسی همکاری‌های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده 

در این دیدار گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس وظایف خود را بر اساس اصول بیطرفی و حرفه ای گری و همچنین در چارچوب صرف ملاحظات فنی انجام می‌دهد.

وی افزود: همکاری‌های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده و با غلبه بر برخی مشکلات، می‌توان این همکاری‌ها را ادامه داد.

به گزارش فارس، در این دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی و کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس حضور داشتند.

گروسی پیش از ظهر امروز نیز با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در حدود دو ساعت به طول انجامید و در پایان دو طرف در نشست خبری مشترک به تشریح مذاکرات پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با گروسی، گفت‌وگوها بین دو طرف را سازنده خواند و گفت:‌ قرار شد آژانس حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهداتمان عمل کنیم و بیانیه‌ای قرار است صادر شود که طرفین در حال کار بر روی آن هستند.(اینجا بخوانید)

گروسی هم پس از این دیدار عنوان کرد که هیچ تغییری در رویکرد آژانس ایجاد نشده و همکاری ایران و آژانس سازنده بوده است. (جزییات بیشتر)

گروسی در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول