اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده حزب دموکرات کردستان: خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم

یک نماینده حزب دموکرات کردستان عراق بدون توجه به مصوبه پارلمان این کشور، مدعی شد که عراق به حضور نیرو‌های آمریکایی نیاز دارد.

نماینده حزب دموکرات کردستان: خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عماد باجلان» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق (به رهبری مسعود بارزانی) در سخنانی مدعی شد که نیروهای آمریکایی نقش به سزایی در مبارزه با داعش داشتند و باید به حضور خود در عراق ادامه دهند.

به نوشته وبگاه بغدادالیوم، او که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، بدون توجه به مصوبه پارلمان عراق در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، مدعی شد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق قانونی است و این نیروها با دعوت دولت عراق حضور دارند.

این نماینده دموکرات کردستان در ادامه تلاش کرد تا مطالبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را مختص نمایندگان شیعه معرفی کند و ادعا کرد که اهل سنت و کردها چنین خواسته‌ای ندارند.

عماد باجلان افزود: «داعش شهرهای شمالی را اشغال کرد و جنایت‌ها مرتکب شد،  اما شهرهای جنوبی این مسأله را احساس نکردند. هرچند الحشد الشعبی در جنگ با داعش فداکاری کرد و قربانی داد اما خانواده‌های جنوبی، رنجی که شهرهای اشغالی به دست داعش کشیدند را حس نکردند.»

او با اذعان به اینکه ایران اولین کشوری بود که اقلیم کردستان را در جنگ با داعش یاری کرد، مدعی شد که برای بهره بردن از پوشش هوایی و اطلاعات امنیتی نیاز به حضور ائتلاف آمریکایی بود.

این نماینده حزب دموکرات کردستان عراق، سپس گفت که اکنون داعش مهار شده و دیگر نمی‌تواند همانند سال ۲۰۱۴ خود را بازیابد اما حضور نیروهای آمریکایی برای آموزش ارتش عراق و ارائه پشتیبانی هوایی و اطلاعات امنیتی مورد نیاز است.

پیش از این نیز، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق چندین بار  با خروج نیروهای آمریکایی از عراق مخالف کرده بود و این در حالی است که سال گذشته اکثریت پارلمان عراق رأی به خروج این نیروها داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول