اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف پس از دیدار با گروسی: خواستار روابط عادی با آژانس هستیم

وزیر امور خارجه پس از دیدار با گروسی این دیدار را بسیار سازنده خواند و گفت: خواستار روابط عادی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم.

ظریف پس از دیدار با گروسی: خواستار روابط عادی با آژانس هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز بعدازظهر(سه شنبه) در تهران میزبان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود امشب در توئیتی دیدارش با گروسی را بسیار سازنده خواند.

ظریف افزود: ایران کاملاً شفاف عمل کرده است. بیش از ۹۲ درصد از بازرسی‌های آژانس  بین‌المللی انرژی اتمی در موارد مشابه جهانی در ایران انجام شده است. 

وزیر امور خارجه یادآور شد: برخی درصددند با اعمال فشار از طریق بازگشایی پرونده‌های مختومه این شفافیت را از بین ببرند.

وی عنوان کرد: ما خواستار روابط نرمال و عادی با آژانس هستیم.

 

 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین در دیدار امروز با گروسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است، ابراز امیدواری کرد با حل اختلافات موجود براساس اعتماد متقابل، همکاری‌های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با حل اختلافات موجود بر اساس اعتماد متقابل، همکاری‌های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد.

در این دیدار گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس وظایف خود را بر اساس اصول بیطرفی و حرفه ای گری و همچنین در چارچوب صرف ملاحظات فنی انجام می‌دهد.

وی افزود: همکاری‌های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده و با غلبه بر برخی مشکلات، می‌توان این همکاری‌ها را ادامه داد.

به گزارش فارس، در این دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی و کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس حضور داشتند.

گروسی پیش از ظهر امروز نیز با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در حدود دو ساعت به طول انجامید و در پایان دو طرف در نشست خبری مشترک به تشریح مذاکرات پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با گروسی، گفت‌وگوها بین دو طرف را سازنده خواند و گفت:‌ قرار شد آژانس حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهداتمان عمل کنیم و بیانیه‌ای قرار است صادر شود که طرفین در حال کار بر روی آن هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول