اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی و گردشگری چناران و اقامتگاه بوم‌گردی «عمارت ایوان» افتتاح شد

پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی و گردشگری چناران و اقامتگاه بوم‌گردی «عمارت ایوان» نوغاب گناباد همزمان با هفته دولت افتتاح شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی و گردشگری چناران و اقامتگاه بوم‌گردی «عمارت ایوان» افتتاح شد

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و گفت: زمین این پایگاه به مساحت 150 مترمربع در کنار پارک زائر و در حاشیه جاده (پارک گردشگری پویش) قرار دارد و بر اساس تفاهم اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری چناران این زمین برای ساخت پایگاه گردشگری اختصاص یافته است.

محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: عملیات احداث ساختمان پایگاه اطلاع‌رسانی چناران از نیمه دوم سال 97 شروع و در تیرماه سال جاری به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: پایگاه اطلاعات گردشگری چناران در دو طبقه  و از محل اعتبارات معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی توسط پیمانکار ساخته شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: اعتبار هزینه‌ شده برای این پروژه 3 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استانی بوده است.

طاهریان‌مقدم تصریح کرد: این پایگاه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان چناران افتتاح شد که با توجه به قرارگیری در مسیر جاده آسیایی و مکان مناسب آن آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران است.

اقامتگاه بوم‌گردی «عمارت ایوان» نوغاب گناباد افتتاح شد

 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در مراسم افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی گفت: یکصد و سومین اقامتگاه بوم‌گردی استان با نام «عمارت ایوان» در نوغاب گناباد هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد.

یوسف بیدخوری گفت: این شهرستان 12 اقامتگاه بوم‌گردی دارای پروانه فعالیت و 9 اقامتگاه بوم‌گردی در حال تکمیل برای راه‌اندازی است.

وی با اشاره به بوتیک هتل در حال ساخت این شهرستان اظهار کرد: بوتیک هتل که در شهرستان گناباد در حال ساخت‌وساز است از پیشرفت خوبی برخوردار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: بسیاری از تأسیسات گردشگری فعال نیستند و تسهیلات مختصری که گرفته‌اند مشکلاتی را برای این‌ها به وجود آورده است که در جلسه‌ای که در با حضور مدیران شهرستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، خواسته شد دستگاه‌های اجرایی و به خصوص بانک از جمله صندوق کارآفرینی امید تمهیداتی را در نظر بگیرد و تسهیلات امهال شود تا پس از بهره‌برداری و فعال شدن ظرفیت کامل تأسیسات گردشگری اقساط را پرداخت کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد نیز در این مراسم گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به مساحت حدود 650 مترمربع و با زیربنای 400 مترمربع دارای 12  اتاق و 2 تالار است.

وی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی با یک میلیارد و 100 میلیون ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده و برای 6 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین فرماندار گناباد در این مراسم  ظرفیت گردشگری شهرستان را ارزشمند دانست و گفت: بعد از اقدامات ارزنده‌‌ای که  قنات قصبه و زعفران سنو به عنوان زعفران ارگانیک مبتنی بر قنوات شهرستان به ثبت جهانی رسید ولی متأسفانه با مشکلات کرونایی این اقامتگاه ها زمین‌گیر شد.

حامد قربانی افزود: واحد اقامتگاه بومگردی و گردشگری نوغاب از حیث فرهنگی غنی است و با تصمیم بر حفظ آن با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بازسازی شده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: این میراث ماندگاری از حیث خشت و گلی بودن از ابعاد زیادی ارزشمند است و این یک درسی برای ما است که گذشتگان ما چگونه در این مکان‌ها زندگی می‌کردند و آموزه‌های دینی خودشان را چگونه حفظ می‌کردند.

هم چنین علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به شرایط خاص شیوع کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد تاسیسات گردشگری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک ها در دریافت مطالبات و اقساط با تأسیسات گردشگری همکاری و مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول