اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برنامه‌ ایجاد 500 هکتار پس کرانه در جزیره نگین/ هدف‌گذاری توزیع تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جزیره نگین که مساحت آن 60 هکتار است زمینه ایجاد پس کرانه تا 500 هکتار را فراهم کرده‌ایم.

برنامه‌ ایجاد 500 هکتار پس کرانه در جزیره نگین/ هدف‌گذاری توزیع تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بنادر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در حاشیه افتتاح پروژه تکمیل شده لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برردرای کانال‌های دسترسی بندر بوشهر هستیم که این به منظور تعمیق کانال برای پذیرش کشتی‌های 30 هزار تنی انجام شد.

وی با بیان اینکه داشتن کانال دسترسی برای کشتی‌های سایز بزرگ قابلیت مهمی است، افزود: 190 میلیارد تومان منابع به این پروژه اختصاص یافت. این موجب تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی‌های 30 هزار تنی در بندر بوشهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌فضای محصور بندر بوشهر به فضایی باز تبدیل می‌شود، جزیره نگین قابلیت توسعه تا 500 هکتار را دارد، همچنین توسعه پایانه مسافری بندر خارک در دستور کار قرار گرفت که 15 ماهه اجرا می‌شود.

راستاد ادامه داد:‌اسکله پهلوگیری کشتی‌ها تا 50 هزار تن در جزیره نگین تکمیل شده است. دایک حفاظتی در ضلع شمال غربی جزیره استحصال شده است و در کنار آن مسیر دسترسی جزیره نگین در حال تکمیل است.

وی افزود: زیرساخت اصلی فعالیت بندری در جزیره نگین فراهم شده است و این روند برای رسیدن به ظرفیت کامل تداوم دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بندری که حداکثر مساحت 60 هکتار است به دنبال ایجاد زمینه پس کرانه تا 500 هکتار هستیم.

راستاد افزود: به دنبال آن هستیم تا از قابلیت بخش خصوصی برای تاسیسات روبنایی استفاده کنیم، تقاضا از سوی بخش خصوصی برای جزیره نگین وجود دارد و مطمئنا علاوه بر سرمایه‌گذاری ما در تاسیسات زیربنایی در حوزه تاسیسات روبنایی جذب سرمایه‌گذاری خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت بنادر به جابجایی کالای اساسی اختصاص یافته است، گفت: بندر امام خمینی به عنوان هاب کالای اساسی است اما ما برنامه‌ریزی کردیم توزیع کالای اساسی در بنادر کشور انجام شود. البته عمده این کالاها در بندر امام خمینی (ره) است و در بنادر چابهار و شهید رجایی این جابجایی کالا را داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه‌ریزی شده است در بندر بوشهر حجم قابل توجهی از تخلیه و بارگیری کالای اساسی داشته باشیم.

راستاد بیان کرد: سال گذشته 150 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در بنادر داشتیم که بخش عمده‌ای از آن کالای اساسی بود.

وی  گفت:‌امسال تا کنون 50 میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: برای آنکه بنادر به ظرفیت بالاتری برسد طرح‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم که مهمترین آن ایجاد پایانه کانتینری در بندر شهید رجایی است که امیدواریم 900 متر آن تا پایان امسال افتتاح شود.

راستاد گفت: اسکله نفتی هم در بندر شهید رجایی در حال احداث است که جزو پروژه‌های جهش تولید است. همچنین در بندر چابهار ظرفیت 8 و نیم میلیون تن و تجهیز بندر در دستور کار است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول