اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

محدود کردن پیامرسان‌ها برای دفاع از منافع مردم ضروری است/با انسداد به شدت مخالفم

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی؛ یکی از موافقان و امضاکنندگان طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است که یکی از مهمترین دلایل خود را در حمایت از این طرح؛ جلوگیری از اقسام کلاهبرداری برای دفاع از منافع مردم ضروری دانست.

محدود کردن پیامرسان‌ها برای دفاع از منافع مردم ضروری است/با انسداد به شدت مخالفم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روابط عمومی دفتر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای دلایل موافقت از طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را اعلام کرد که جزئیات آن در ذیل اشاره شده است.

با انسداد پیام رسان‌ها که به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک کرده به شدت مخالف است و امضاء «طرح ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی» به منظور شفافیت و شناسنامه‌دار شدن فعالیت‌های فضای مجازی با هدف جلوگیری از اقسام کلاهبرداری و ... است و نظر به اینکه عده‌ای سودجو اقدام به کلاهبرداری از طریق پیامرسان‌ها می‌کنند لزوم کنترل و محدود کردن چنین کژرفتاری برای دفاع از منافع مردم ضروری می‌باشد.

با گسترش کاربردی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشور و بالطبع بهره‌مندی دانش‌محور نخبگان علمی و جوانان برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی در سال‌های اخیر شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی برای دانش آموختگان می‌باشیم که در شرایط حساس و بالاخص شیوع ویروس کرونا حاکی از آنست بهره‌مندی درست و هدفمند از این ظرفیت نه تنها معضل نیست بلکه گره‌گشای فضای کنونی کشور بوده ولیکن گسترش کلاهبرداری و جرایم سایبری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای حمایت و حفاظت از کاربران کشور است که این امر مطالبه جدی فعالان اقتصادی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی از قانون‌گذار می‌باشد.

به همین علت در مجلس طرحی در حال تهیه است که هدف آن نه تنها محدودسازی بهره‌مندی از این ظرفیت اجتناب‌ناپذیر بوده بلکه هدف آن ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌ها برای کاهش سوءاستفاده‌کنندگان از فضای مجازی و شکایت‌های مردم عزیز است.

بدون شک تجربه فیلترینگ تلگرام حاکی از آنست این امر نه تنها در کاهش بهره‌برداران از این پیام‌رسان تاثیر نداشته است بلکه موجب گسترش فیلترشکن‌هایی شد که خود به معضل و مسئله اساسی بدل گشته است و تجربه حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی نیز تا زمانی که زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم نباشد نتوانست جایگزین مناسبی در فضای رقابتی را فراهم کند.

فلذا با در نظر گرفتن نگاه کارشناسان به اطلاع مردم عزیز و بالاخص جوانان توانمند و متخصص می‌رساند، مهندس سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا همانگونه که از بدو تاسیس مجلس یازدهم با نگاهی دلسوزانه و متعهدانه در جهت حمایت از منافع مردم گام برداشته است با انسداد پیامرسان‌ها که به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک کرده به شدت مخالف است و امضاء «طرح ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی» به منظور شفافیت و شناسنامه‌دار شدن فعالیت‌های فضای مجازی با هدف جلوگیری از اقسام کلاهبرداری و ... است و نظر به اینکه عده‌ای سودجو اقدام به کلاهبرداری از طریق پیام‌رسان‌ها می‌کنند لزوم کنترل و محدود کردن چنین کژرفتاری برای دفاع از منافع مردم ضروری است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول