اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به 1.5 میلیون نفر در مراکز خصوصی/فعالیت 11700 مرکز آموزشی آزاد

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در مراکز آموزشی خصوصی فنی و حرفه ای آموزش می بینند.

ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به 1.5 میلیون نفر در مراکز خصوصی/فعالیت 11700 مرکز آموزشی آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اوسط هاشمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: تدوین استاندارد آموزشی یکی از اساسی‌ترین اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  است که توانسته‌ایم اقدامات قابل توجهی را در زمینه تدوین استاندارد در حوزه‌های مختلف اعم از نفت، گاز، پتروشیمی و حوزه‌های دیگر انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف جهان گواهینامه مهارت از ارزش زیادی برخوردار است، گفت: ارزش گواهینامه مهارت از دانشنامه‌های دانشگاهی بیشتر است که این امر نشان از توجه ویژه کشورهای پیشرفته جهان به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دارد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای است که یکی از بزرگترین مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کشور در استان کردستان راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، ١١ هزار و ٧٠٠ آموزشگاه آزاد فنی‌وحرفه‌ای خصوصی در سطح کشور فعال است.

هاشمی با بیان اینکه سالانه بیش از  یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این مراکز آموزش می‌بینند، تصریح کرد: توجه به بخش خصوصی را از اولویت های فنی و حرفه ای در سطح کشور است و در این راستا توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای خصوص را در دستور کار خود قرار داده است و وجود این تعداد از آموزشگاه‌ آزاد فنی و حرفه‌ای نشان از توجه جدی به این حوزه است.

وی با اشاره ارائه آموزش‌های فنی حرفه ای در پادگان ها به سربازان گفت: بیشترین توجه خود را در سال جاری به هفت استان ساحلی، استان‌های  ضعیف از نظر مهارتی و محروم و مهاجرفرست معطوف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان، سرعت تکنولوژی به قدری بالا است که اگر ما نتوانیم برنامه ریزی لازم برای آموزش مشاغل جدید را فراهم کنیم با خزان مشاغل روبرو خواهیم شد، گفت: برای جلوگیری از این موضوع باید نیازهای مهارتی افراد فعال در جامعه محقق شود. 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: این سازمان عمدتا به آموزش‌های غیررسمی می‌پردازد و ارتقا مهارت افراد شاغل در بازار کار و توانمندسازی افراد جویای کار شامل فعالیت‌های این سازمان است.

وی عنوان کرد: این آموزش شامل همه اقشار جامعه است و هیچ گونه محدودیتی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به مردم نداریم. 

وی با بیان اینکه افراد جویای کاری که فاقد مهارت هستند و می‌خواهند در جامعه نقش‌آفرینی کنند، گفت: با بهره‌گیری از آموزش‌های مهارتی زمینه لازم برای ورود به بازار کار را فراهم کنند. 

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول