اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان جزو 3 استان برتر در ورزش دوچرخه‌سواری است

رییس هیات دوچرخه‌سواری استان کردستان گفت: کردستان در زمینه دوچرخه‌سواری در رشته‌های کراس کانتری و دانهیل جزو سه استان برتر کشور است.

کردستان جزو 3 استان برتر در ورزش دوچرخه‌سواری است

بهمن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کردستان در زمینه دوچرخه‌سواری در رشته‌های کراس‌کانتری و دانهیل جزو سه استان برتر کشور است.

وی افزود: پیست کوهستان یکی از نیازهای ورزش دوچرخه‌سواری استان و یکی از پیست‌های قهرمان‌پرور استان محسوب می‌شود.

وی رشد و توسعه دوچرخه‌سواری استان را ضروری دانست و افزود: نبود پیست مناسب دوچرخه‌سواری مشکل کردستان است چرا که این استان تنها در رشته کوهستان می‌تواند فعالیت‌های چشمگیری داشته باشد.

دوچرخه‌سواری جزء رشته‌های پرهزینه است

وی گفت: دوچرخه ابزار اصلی رشته دوچرخه‌سواری است که قیمت آن حدود ۳۰ میلیون تومان است وهمین موضوع دوچرخه‌سواری را جزو رشته‌های پرهزینه و گران کرده است.

وی شهرستان‌های مریوان، سقز، دیواندره، بیجار، قروه، سنندج و سروآباد را جز شهرستان‌های فعال در رشته دوچرخه‌سواری دانست و گفت: دهگلان و کامیاران هم در پیست جاده موفق بوده‌اند‌.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان کردستان ادامه داد: هم‌اکنون هیات‌های دوچرخه سواری بانه، دهگلان و کامیاران غیرفعال است.

وی توسعه زیرساخت‌ها مانند احداث پیست را ضروری برشمرد و گفت: برای راه‌اندازی پیست بی‌ام‌ایکس نیازمند حمایت جدی شهرداری هستیم چرا که در حال حاضر نبود پیست مناسب مهم‌ترین چالش دوچرخه‌سواری استان است.

احمدی تقویت بعد همگانی ورزش دوچرخه‌سواری استان را ضروری دانست و گفت: استعدادیابی در رده‌های سنی مختلف می‌تواند به تقویت همگانی کردن این ورزش کمک کند.

وی حرفه‌ای‌کردن دوچرخه‌سواری را یکی از اهداف مهم هیات بیان کرد و اظهار کرد: با برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها می‌توان به رشد و  فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری کمک کرد.

وی برپایی نمایشگاه دوچرخه‌سواری در سنندج و احداث پیست رشته‌های مختص دوچرخه‌سواری تریال کراس را نیازمند پیست ویژه دانست.

احمدی پیست ۲۲ گولان سنندج را برای تمرین دوچرخه‌سواری مناسب دانست و یادآورشد: در سال‌های گذشته چندین دوره مسابقات بین‌المللی در پیست آبیدر برگزار شد.

وی عملکرد هیأت دوچرخه‌سواری را در سال‌های گذشته در شهرستان‌ها ضعیف توصیف کرد.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان، فعالیت در بخش همگانی، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری و برگزاری جشنواره دوچرخه‌سواری در میان رده‌های سنی مختلف را از اهداف هیات عنوان کرد.

احمدی افزود: امسال رشته پی‌ام‌ایکس در المپیاد استعدادهای برتر کشور  اضافه شده است، در حالیکه زمین مناسب برای برگزاری آن نداریم و زمینی که در استادیوم گولان به ما معرفی شده مناسب نیست.

وی به مربیان مجرب دوچرخه‌سواری و استعدادهای ارزشمند در این استان اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه دستگاه ورزش و جوانان به هیات  دوچرخه‌سواری استان شد.

وی با بیان اینکه مسابقات لیگ و باشگاه‌های ورزشی نیازمند حمایت‌های بخش خصوصی است، نبود اسپانسر از  سوی بخش خصوصی در مسابقات لیگ و باشگاه‌ها بزرگترین چالش دوچرخه‌سواری استان بیان کرد.

وی با اشاره به مزیت‌های استان و وجود استعدادهای ورزشی در آن اظهار کرد: سال گذشته دو نفر از ورزشکاران استان در رده سنی جوانان به چهار دوره اردوی ملی دعوت شدند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی، بازآموزی، برنامه‌ریزی تمرینی جهت تربیت مربی را جز برنامه‌های هیات دوچرخه‌سواری استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۲۵ نفر در رده سنی ۱۶ سال استعدادیابی شدند.

وی گفت: فدراسیون دوچرخه‌سواری آیین‌نامه‌ای با سازمان شهرداری‌های کشور منعقد کرده مبنی بر اینکه هر زمینی که نیاز ندارند هیات دوچرخه‌سواری آن را تاسیس کند.

احمدی با بیان اینکه فعالیت‌های استعدادیابی در رده‌های سنی ۱۲_۱۶ سال در استادیوم ۲۲ گولان به علت شیوع کرونا قطع شده است، اظهار کرد: امسال در سومین دوره استعدادیابی کشور بانوان حذف شدند.

وی به احداث لاین دوچرخه‌سواری در آبیدر سنندج از سوی شهرداری و شورای شهر هم گریزی زد و گفت: اکثر ورزشکاران برای دوچرخه‌سواری در این لاین تمرین می‌کنند و عده‌ای از مردم نیز آنجا پیاده‌روی می‌کنند از شهروندان انتظار داریم در لاین دوچرخه‌سواری  پیاده‌روی نکنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول