اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 184 خانه ورزش روستایی در زنجان

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از رشد 127 درصدی ساخت و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر184 خانه ورزش روستایی در زنجان فعال است.

فعالیت 184 خانه ورزش روستایی در زنجان

علی خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از رشد 127 درصدی ساخت و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در سال 99 خبر داد و اظهار کرد: از 81 خانه ورزش روستایی در شهریور 98 به 184 خانه در حال حاضر رسیده‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: توسعه و گسترش ورزش در شهرستان‌ها و به ویژه روستاها از اهداف اصلی و مهم این اداره کل قرار گرفته و آمار مذکور نیز تلاش‌های صورت گرفته در این راستا است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ورزشکاران و جوانان استان زنجان تأکید کرد: افزایش 55 درصدی و رسیدن از عدد 139 در 98 به 216 در سال99 در کسب سهمیه و به دست آوردن مدال‌های بازی‌های آسیایی، جهانی و بین‌المللی مبین این موضوع است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خلیلی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال 98 را 53 هزار و 457 نفر و در سال جاری 53 هزار و 946  نفر اعلام کرد و افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته سال‌جاری افزایش 91 صدم درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین 8.51 درصد پیشرفت در صدور مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی برای کمک به اشتغالزایی و توسعه ورزش در سطح استان را یادآور شد و گفت: این مجوزها از 329 مجوز در سال قبل به 357 عدد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش و سلامتی بانوان به عنوان محورهای اصلی و محرک توانمند در خانواده‌ها ادامه داد: 40 درصد رشد در بخش توسعه ورزش بانوان و فعال کردن طرح‌های ورزش بانوان در مسیر تحقق این هدف  صورت گرفته است و تاکنون هفت طرح در استان اجرا شده و در حال اجراست و این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته پنج طرح اجرایی شده است.

خلیلی اقدامات معاونت امور جوانان در سال 99 را نیز چهار مورد صدور مجوز مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، هفت مورد تجهیز خانه‌های جوان مرکز استان و شهرستان‌ها، 11 مورد صدور و تمدید مجوز سازمان مردم نهاد، 22 مورد تعداد تفاهم‌نامه‌های منعقده با سازمان‌های مردم نهاد جوانان به منظور حمایت از طرح‌ها و برنامه‌ها و 10 مورد برگزاری ستاد امور جوانان در سال 98 تا 99 اعلام کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول