اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

فروش 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت

57 هزار و 310 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌ها و سایر موسسات مالی، از طریق فرآیند حراج و خارج از حراج از طریق بورس در 12 دوره حراج هفتگی، خریداری شد.

فروش 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک مانند بسیاری از بانک‌های مرکزی، در راستای کاهش هزینه‌های معاملاتی، تسهیل دسترسی بانک‌ها و موسسات مالی غیر‌بانکی به اوراق بدهی دولتی و نیز اتکای تامین مالی دولت از محل فروش اوراق بهادار، از روز سه‌شنبه 13 خرداد ماه سال جاری نسبت به فروش هفتگی اوراق بدهی دولتی به روش حراج با سررسید‌ها و کوپن‌های سود مختلف در دوره هفتگی اقدام کرده است.

در 12 دوره حراج هفتگی تا پایان مردادماه 1399، در مجموع 57 هزار و 310 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی از طریق فرآیند حراج و خارج از حراج (از طریق بورس) خریداری شد. مجموع سفارش‌های بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی نیز در این 12 دوره حدود 125 هزار و 10 میلیارد تومان بوده است.

در دوازده حراج برگزار شده بانک‌ها 69 درصد، صندوق‌ها و نهادهای مالی 4 درصد و سایر سرمایه‌گذاران 27 درصد اوراق را خریداری کردند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول