اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

پلیس قانون ته لنجی را به رسمیت می شناسد/ اجازه سوء استفاده به مافیای قاچاق کالا نمی دهیم

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس قانون کالای ملوانی یا ته لنجی را به رسمیت می‌شناسد اما اجازه نمی‌دهد مافیای قاچاق کالا از این قانون سوءاستفاده کنند.

پلیس قانون

 به گزارش خبرگزاری فارس سردار" قاسم رضایی" در بندرعباس با بیان اینکه قرارگاه مرکزی مبارزه با اراذل و اوباش در پایتخت و متناظر آن در تمام استان ها و شهرستان ها راه‌اندازی شده تا این خواسته به حق مردم با برنامه‌ریزی و جدیت دنبال شود تصریح کرد: به هیچ عنوان به اراذل و اوباش اجازه عرض اندام نمی دهیم و پاسخ نیروی انتظامی به آنها پشیمان کننده خواهد بود و در این زمینه مجرم سابقه دار و مجرم نوظهور تفاوتی نداشته و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.

سردار رضایی، قاچاق کالا را یکی دیگر از خط قرمزهای نیروی انتظامی دانست و اعلام کرد: مبارزه با قاچاق کالا خواسته مهم مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و سایر بخش های نظام است.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: استقرار پلیس در گمرکات نیز با هدف تقویت مبارزه با قاچاق کالا بوده که تاکنون نتایج رضایت بخشی داشته است، در این راستا بزودی فرمانده پلیس گمرک در ستاد گمرکات کشور مستقر خواهد شد و عضو این ستاد خواهد بود.

وی ادامه داد: پلیس برای معیشت مرزنشینان نیز اهمیت قائل بوده و قانون کالای ملوانی یا ته لنجی را به رسمیت می‌شناسد اما اجازه نمی‌دهد مافیای قاچاق کالا از این قانون سوءاستفاده کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در حقیقت پلیس گمرک، بازو و یاری دهنده گمرک در مبارزه با قاچاق کالاست و در این مدت موفق به کشف بخش قابل توجهی از کالای قاچاق و بازپس گیری حقوق بیت المال شده است.

 سردار رضایی در پاسخ به پرسشی درباره مبارزه با سرقت، گفت: امسال عملکرد نیروی انتظامی در تمام شاخص ها بهتر شده که نشان دهنده تلاش کارکنان این نیرو است اما سرقت به عنوان یک پدیده چند وجهی باید از زوایای مختلف به آن توجه شود؛ مهمترین قسمت در برخورد با سرقت، بحث پیشگیری است و برای تحقق این امر باید تمام امور پیوست امنیتی داشته باشد.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی یکی از مواردی است که باید با افزایش ضریب ایمنی خودروها در مرحله ساخت، به پیشگیری از سرقت کمک کند.

سردار رضایی همچنین با تأکید بر لزوم متناسب بودن هزینه جرم با مجازات آن، اظهار داشت: نیروی انتظامی در مواردی با سارقانی مواجه می شود که بیش از 10 بار سابقه سرقت داشتند و رکورد دستگیری فردی با ۳۷ بار سابقه سرقت نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی نیز در این زمینه با جدیت حضور دارد و از مجلس یازدهم مطالبه داریم تا قوانینی تصویب کند که در بحث سرقت، کار به پلیس و مرجع قضائی نرسد و اگر به این مرحله رسید قوانین و مجازات سارقان بازدارنده باشد و این امر مصداق تحقق اقدام انقلابی از سوی مجلس انقلابی خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود، فرماندهی انتظامی هرمزگان را از استان های موفق کشور توصیف و تصریح کرد: کشف ۳۵ تن مواد مخدر توسط پلیس هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون و افزایش ۲۵درصدی کشف کالای قاچاق در همین مدت ، مصداق های موفقیت پلیس هرمزگان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول