اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

باغ‌تخت شیراز احیا می‌شود

شهردار شیراز گفت: با پیشنهاد ارتش و همکاری شهرداری مجموعه تاریخی باغ تخت احیا می‌شود.

باغ‌تخت شیراز احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در بازدید از مجموعه تاریخی باغ تخت واقع در مرکز علوم و فنون مکانیزه نزاجا (مرکز آموزش پیاده) اظهار داشت: با مدیریت و هماهنگی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد بنا شد مجموعه تاریخی باغ تخت، به‌ عنوان فضایی عمومی احیا و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از نگاه فرهنگی حاکم بر ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مجموعه تاریخی «باغ تخت» پس از احیا تبدیل به مرکزی فاخر برای حضور و بازدید شهروندان و گردشگران می‌شود.

در ادامه فرمانده ارشد نظامی آجا در استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: مجموعه تاریخی «باغ تخت» زیر نظر ارتش و با کمک شهرداری احیا شود تا شهروندان بتوانند از این فضای زیبا استفاده کنند.

سرتیپ ابوالقاسم رضایی  با اشاره به پیشینه تاریخی مجموعه «باغ تخت» خاطرنشان کرد: مجموعه باغ تخت یا همان باغ معلق از باغ‌های تاریخی شیراز بوده که ارتش از آن نگهداری کرده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه پس از احیا تبدیل به یکی از مراکز گردشگری زیبای شهر شیراز می‌شود.

 گفتنی است؛ مجموعه تاریخی «باغ تخت» که در اواخر قرن پنجم هجری احداث شده و چشم‌اندازی زیبا و متفاوت از شهر شیراز را برای ساکنان دیروز و توصیف‌کنندگان امروز پدید می‌آورد، یکی از جاذبه‌های سابق گردشگری شهر شیراز در ایام قدیم بوده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول