اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار تند اردوغان به یونان؛ «از سر راه ما کنار بروید»

رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی شدیدا به یونان درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه هشدار داد و اعلام کرد، آتن بهای اقداماتش علیه آنکارا را پرداخت خواهد کرد.

هشدار تند اردوغان به یونان؛ «از سر راه ما کنار بروید»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید تنش‌ها بین ترکیه و یونان بر سر فعالیت‌های حفاری و اکتشافی در شرق مدیترانه «رجب طیب اردوغان» در اظهاراتی تند به یونان درباره تبعات خصومت با ترکیه هشدار داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی روز چهارشنبه (امروز) خود در یک مراسم در استان شرقی «بیتلیس» این کشور درباره تشدید تنش‌های اخیر با یونان در خصوص دریای مدیترانه اظهارنظر کرد.

 ترکیه دو هفته قبل یک کشتی حفاری خود که از سوی ناوهای این کشور محافظت می‌شد را برای عملیات اکتشافی به منطقه فرستاد. این اقدام با واکنش خشمگینانه یونان مواجه شد و این کشور نیز ناوهای خود را به منطقه اعزام کرد.

به دنبال این تنش‌ها، یونان از روز گذشته رزمایش‌های مشترک با آمریکا، فرانسه، ایتالیا و قبرس را در دستور کار قرار داده است.

رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی اعلام کرد، ترکیه درباره حقوق خود در دریاهای مدیترانه، اژه و سیاه ذره‌ای مماشات نخواهد کرد و هر آنچه حقش است انجام خواهد داد.

رجب طیب اردوغان خطاب به یونان گفت: «اگر (یونان) می‌خواهد هزینه بپردازد، بگذارید بیایند و با ما روبه رو شوند. اگر آنها شهامت این کار را ندارند، باید از سر راه ما کنار بروند».

هشدار شدید رئیس‌جمهور ترکیه به یونان در شرایطی مطرح می‌شود که این دو کشور عضو ناتو در هفته‌های اخیر بارها علیه مواضع یکدیگر موضع گرفته‌اند.

یونان در واکنش به تشدید تنش‌ها با ترکیه در شرق مدیترانه، در روزهای اخیر دست به برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا، فرانسه و ایتالیا زده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول