اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بیش از 2 میلیون نفر از دانشگاه علمی‌کاربردی فارغ‌التحصیل شده‌اند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: از ابتدای کار دانشگاه علمی کاربردی در کشور بیش از 2 میلیون نفر از دانشگاه علمی کاربردی فارغ‌‌التحصیل شده‌اند.

بیش از 2 میلیون نفر از دانشگاه علمی‌کاربردی فارغ‌التحصیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ، محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ظهر امروز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در توسعه گفتمان مهارت‌آموزی می‌توانند داشته باشند.

 وی افزود: در سالهای اخیر اهدافی را مشخص کرده بودیم که خوشبختانه به بیش از 90 درصد اهداف ترسیم شده رسیدیم و هم‌اکنون در حال تدوین برنامه جدید برای دوره جدید هستیم.

امید عنوان کرد: توجه مراکز علمی کاربردی به ارتقاء و تضمین کیفیت باعث شده شاهد آمارهای خوبی باشیم و تعداد دانش آموختگانی که شغل آنها متناسب با رشته تحصیلیشان در این دانشگاه است از بیست درصد در سال ۹۷به نزدیک ۴۰ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: چهار سال پیش هیچکدام از مراکز علمی کاربردی دارای اساسنامه نبودند اما امروز تمام مراکز غیر دولتی علمی کاربردی دارای اساسنامه هستند و این به معنای ثبات در مراکز است.

وی تصریح کرد:گام بعدی ما تثبیت اساتید بود و در حالی که بیش از  ۹۳ هزار مدرس بدون ارزیابی دارای کد تدریس بودند امروز همه مدرسان در قالب طرح ساماندهی ارزیابی شده و امروز حدود ۲۵ هزار مدرس ارزیابی شده در این مرکز تدریس می‌کنند.

 

جذب 2هزار و 200 نفر استاد در دانشگاه علمی کاربردی

امید گفت: در اخرین فراخوان جذب مدرس که در سال گذشته انجام شد بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت ۲هزار و ۲۰۰ نفر و معادل ۵ درصد داوطلبین موفق به اخذ درجه تدریس شدند.

وی اظهار کرد: تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی دیگر به مانند قبل ساده نیست و بر اساس شاخصه های قابل قبولی انجام می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در گذشته برای جذب دانشجوی شاغل سهمیه اختصاص داده شده بود اما از سال آینده اینگونه نیست و افراد دارای شرایط مناسب در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند.

وی اضافه کرد:امسال میانگین سنی ورودی‌های دانشگاه کاهش پیدا کرده و به زیر ۲۸ سال رسیده و باز پایین تر خواهد آمد.

 

فعالیت 170 مرکز نوآوری در کشور

امید ادامه داد: امروز ۱۷۰ مرکز نوآوری در این دانشگاه فعال هستند و توسط آنها تعداد زیادی رویداد شتاب برگزار شده و شاهد خلق ایده‌های نو توسط این مراکز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تأکید دانشگاه جامع این است که دانشجویان به مهارتی برسند که بتوانند پس از اتمام تحصیل، خود شغل راه‌اندازی کرده و ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل کند.

این مسؤول گفت: به زودی در راستای ارتباطات بین‌‌المللی تبادل دانشجو  با یکی از دانشگاه‌های آلمان انجام خواهد شد و تعدادی از دانشجویان در حوزه صنعت به این دانشگاه آلمانی اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: توسعه کیفی و ساماندهی مدرسین، روسای مراکز و همچنین مراکز را در کنار خوشه‌بندی مراکز انجام دادیم و امروز به‌دنبال توسعه هدفمند کیفی هستیم.

امید افزود: این آمادگی را داریم که در استان قزوین در حوزه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی اقدام به تأسیس هدفمند مرکز کنیم.

 

600 مرکز علمی کاربردی در کشور فعال هستند

وی تصریح کرد: از بخش خصوصی که در حوزه دام و دامپروری فعالیت میکند برای ایجاد مرکز استقبال میکنیم و آمادگی داریم تا با کمک همدیگر شاهد افتتاح مراکز علمی کاربردی تخصصی در این حوزه باشیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو میلیون نفر عبور کرده و در حال حاضر نیز نزدیک به ۲۵۰ هزار دانشجو داریم که در ۶۰۰ مرکز در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: توجه دانشگاه جامع به دو حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و آموزش های الکترونیکی است.

امید در پایان عنوان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی نداشتیم اما از روز ۱۶ فروردین آموزشهای مجازی را شروع کردیم و برای سال تحصیلی جدید امادگی خیلی بهتری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی داریم و مصمم هستیم این کلاس‌ها در دوره پساکرونا نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول