اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

افتتاح خانه هلال روستایی در شهرستان کنگان

خانه هلال روستایی همزمان با هفته دولت در شهرستان کنگان افتتاح شد.

افتتاح خانه هلال روستایی در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان، پیش از ظهر امروز، سید علی پاک‌نژاد فرماندار شهرستان کنگان ضمن تبریک هفته دولت در آئین افتتاحیه خانه هلال روستایی گفت: خانه هلال روستایی به‌عنوان پل ارتباطی مردم و جمعیت هلال‌احمر هستند، ایجاد خانه هلال زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر فراهم می‌شود، حضور جوانان و صاحب‌نظران در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های روستا می‌شود.

فرماندار کنگان با بیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، افزود: اعضاء خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان در ادامه افزود: فعالیت‌های خانه‌های هلال در زمان حوادث غیرمترقبه موجب آمادگی سریع‌تر در پاسخگویی به حوادث می‌شود، آموزش‌های همگانی در دستور کارخانه‌های هلال روستایی جمعیت هلال‌احمر قرار بگیرد، فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر بر اساس چشم‌انداز بین‌المللی بی‌طرفانه و عام‌المنفعه می‌باشد.

عبدالحسین طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان در آئین افتتاحیه خانه هلال روستای شهرستان کنگان گفت: خانه‌های هلال روستایی، به‌عنوان چکیده هلال‌احمر در روستاها و پل ارتباطی جمعیت هلال‌احمر در روستاها می‌باشد، خانه‌های هلال زمینه مشارکت فعال مردم روستا را در زمینه‌های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

طاهری در ادامه افزود: جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروهی توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کنگان در پایان گفت: خانه هلال روستایی به مناسبت هفته دولت با همکاری دهیاری و شورای اسلامی در روستای پرک از توابع بخش سیراف شهرستان کنگان است، آئین افتتاحیه با حضور کانون جوانان روستایی، اعضاء و داوطلبان روستای پرک برگزار شد و در پایان مسؤول خانه هلال روستایی پرک معرفی گردید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول