اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بزوس برنده پاندمی کرونا/ ثروت بنیان‌گذار آمازون به 200 میلیارد دلار رسید

سهام شرکت آمازون آمریکا از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده در حال بالا رفتن است و جف بزوس، بنیان‌گذار آن هر روز ثروتمندتر می‌شود.

بزوس برنده پاندمی کرونا/ ثروت بنیان‌گذار آمازون به 200 میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، یکی از افرادی که بیشترین نفع را از محل شیوع ویروس کرونا در جهان برد جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت فروش اینترنتی آمازون است.

ارزش سهام آمازون از زمان شیوع کرونا به خاطر افزایش شدید تقاضا برای خرید اینترنتی در جهان در نتیجه اجبار مردم برای ماندن در خانه روز به روز بالاتر می‌رود.

جف‌ بزوس حالا از هر فرد دیگری در جهان به دست یافتن به ثروت 200 میلیارد دلاری نزدیک‌تر است. در معاملات شب گذشته ارزش سهام آمازون 1.2 درصد رشد کرد و به 3346 دلار رسید.

این مسأله باعث شد تا ثروت بزوس از محل 11 درصد سهام آمازون که در اختیار دارد 2.2 میلیارد دلار افزایش یافته و بنا به اعلام مؤسسه فوربس به 199.7 میلیارد دلار برسد.

وی که هم اکنون هم ثروتمندترین مرد جهان به شمار می‌رود در واقع طی ماه‌های گذشته هر هفته رکوردی را شکست که هفته قبل خود به جا گذاشته بود.

هفته پیش ثروت بزوس 2 میلیارد دلار کاهش یافته بود اما همچنان بیشترین ثروت را از زمان رتبه‌بندی افراد در جهان توسط موسسه فوربس در 40 سال گذشته در اختیار دارد.

شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه باعث شده است که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و فروش اینترنتی با دوران طلایی خود روبه‌رو شوند.

بر اساس آخرین گزارش شرکت آمازون این شرکت آمریکایی در سه ماهه دوم سال جاری 89 میلیارد دلار درآمد داشته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول